Sv: Ny fas i livet
Jag tycker ni gör helt rätt
Rätt som det är ligger man med näsan i vädret, bäst att passa på medan man kan.
Vi har blivit idiotförklarade för att vi inte renoverat huset till utställningsskick utan amorterat i stället, nu är alla avundsjuka för att vi köpt husbil.
Vi fortsätter amortera och hoppas kunna göra som er, sluta jobba före "officiell" pension.
Peter
Vet inte om vi gjort fel, men vi byggde 1981 vi har amoterat hårt och vid varje omskrivning av lånen på huset och ränta har varit lägre än tidigare så har vi lagt dessa pengarna på amotering.
Nu när vi är i pensionsåldern (frugan jobbar halvtid med halv pension) jag har hel men jobbar ändå när det passar, en bonus så att säga.
Ja jag tror att vi gjort rätt. Vi har sett våra amoteringar som ett sparande och det har visat sig att det varit just ett sparande.
Vanlig "knegarpension" är inget att hoppa högt över men i och med att vi har låga månadskostnader för vår boende så kompenserar det lägre inkomst
Om jag skall skryta som den 40 talist jag är så har jag aldrig haft så mycket i rena pengar över varje månad beroede på just bonusarbetet.
Jag känner mig priviligerad och ser med oro och ledsamhet hur dagen ungdomar har det.
Hur i helskotta skall de kunna starta upp ett liv utan fast inkomst, hårda villkor för att få ett bostadslån och så vidare.
Begriper inte nuvarande politik. Låt oss äldre gå i pension efter ca 35-40 år i arbetslivet så att jobben blir lediga för våra välutbildade yngre.
Kanske jag har fel men det finns faktiskt bara X antal jobb i Sverige.
Hur mycket kostar det inte oss (Samhället) att välutbildade unga inte får ett jobb efter många års studier eller yrkesutbildningar?
Det går inte som nu vissa Arbetgivare kräver att du skall vara välutbildad och ha många års erfarenhet inom branchen men ändå vara ung
Vem har det som nyexaminerad student eller ny från en praktisk gymnasielinje
Ge ungdomarna en chans, unna de som slitit i många år att få njuta livet höst
Jag tror att det kommer att löna vårt samhälle i längden
Politik? Ja det är detta inlägg men min vänner allt i vårt dagliga liv är just politik sedan må det röra bränsle skatter eller annat som berör oss som älskar att leva och röra oss med våra HB.