Stefanswede
FD HBK Medlem
Tyvärr så förvånar inget mig längre vad det gäller det där partiet längre, vad som däremot förvånar mig är att det större samarbetspartiet tillåter detta!? Men vad gör man inte för att få sitta med "fingrarna i kakburken" antar jagIdag läser jag rubriken: Statens jätteförlust på bonus-malus: ”Blir tokigt” på sajten Dagens PS.
Statens jätteförlust på bonus-malus: ”Blir tokigt” - Dagens PS
Elbilarnas och laddhybridernas succé sänker statens skatteintäkter. Sveriges nya bonus-malussystem för bilar har gått back med 674 miljoner kronor på två år trots att det ska vara självfinansierande, visar Dagens PS granskning. – Det blir en omöjlig ekvation, om man inte säljer malusbilar...www.dagensps.se
I september skrev jag, ”Ja, det är helt enkelt Ebberöds Bank för staten och inte heller hjälper det miljön!” i artikeln, Vad är avsikten med den nya skatten?
Men nu kan jag förstå att staten behöver våra bidrag till bonus-malus systemet, trots att det i vårt fall inte finns några bonus-husbilar i marknaden. Systemets idé är att det skall vara självfinansierat men verkligheten visar på något annat och läser vidare: — Miljöpartiets klimatpolitiske talesman Lorentz Tovatt har aviserat att ytterligare höjningar är att vänta för malusbilar. Förvånad?
Tommy
Senast ändrad: