• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu MÅSTE jag välja!

F

F.d. 5322

Guest
Vad sägs om en Ericson Satio-mobil till efterrätt?
Jycken gillade den!:mad:

Nu är jag i det prekära läget att jag måste välja vilken "lur" jag ska ha: iPhone4 eller HTC Sensation?

Frugan har som bekant, en iPhone och är mycket nöjd med den. Vad jag är orolig för i mitt fall är att glaset spricker! Historiskt sett har mina mobiler fått ta emot en del smisk. Tappade i golvet och annat. I det fallet har Sation varit fantastisk även om den har en del andra nackdelar. En strömförbrukning som bara gör elbolagen glada, är det största problemet.

Jag vet att frågan har varit uppe ett antal gånger tidigare men jag är fortfarande lika ambivalent! Hade det inte varit för glaset så...
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Något som du bör ta hänsyn till är att frugan har en iPhone. Skälet till detta är att dom appar som köps kan användas i båda lurarna. Har man därtill en iPad som vi, kan du ladda ner alla apparna i alla tre enheterna.
 

Per o Lena

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Bromölla
HBK-Nr
7201
Medlemskap
2024
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Jag hade valt iphonen. Jag har en 3 gs och var också orolig därför att mina lurar inte hellre bruka vara så länge. Skin fodralet har funkat perfekt och i det fick också plats ett kort och en peng när inte frugan är med. Den blir ju inte mindre med fodralet men jag tror det är rekord för mig att ha en telefon två år utan att få ny på garanti. Skulle bytt till 5 an och vet inte nu om det får bli 4 s. Har varit mycket nöjd med denna telefon då framför allt den är användarvänlig.
Mvh ps
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Vad jag är orolig för i mitt fall är att glaset spricker! Historiskt sett har mina mobiler fått ta emot en del smisk. Tappade i golvet och annat. I det fallet har Sation varit fantastisk även om den har en del andra nackdelar. En strömförbrukning som bara gör elbolagen glada, är det största problemet.

Om oturen är framme kan vilket glas som helst gå sönder men sätt på ett skydd så har du rygg och sidor skyddade.

Jag hade väntat till den 28 oktober för att få med Siri (röststyrning).
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Jag hade nog också väntat på iPhone 4s, den har ju även bättre kamera och bättre batteritid än den tidigare 4:an.
 
F

F.d. 4833

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

det finns bara EN riktig telfon. Sonim XP2 Spirit. Den tål vad som helst.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Är antennen förbättrad på Iphone4s så köper jag den för jag gillar ju Iphonen men ogillar det dåliga mottagningen .
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

3 som jag har som operatör, har ett erbjudande på iPhone 4; fri surf (10 GB/ mån).
Vet inte om de har det på 4s också. Kanske kan vara värt att kolla.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Köp en ny iPhone åt hustrun änvänd hennes till du förstört den. Det är ju synd att veta att nya grejor går sönder innan de är omodärna. Hustrun blir glad, du får en bättre telefon. bägge nöjda?
Leffe
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Vad sägs om en Ericson Satio-mobil till efterrätt?
Jycken gillade den!:mad:

Nu är jag i det prekära läget att jag måste välja vilken "lur" jag ska ha: iPhone4 eller HTC Sensation?

Frugan har som bekant, en iPhone och är mycket nöjd med den. Vad jag är orolig för i mitt fall är att glaset spricker! Historiskt sett har mina mobiler fått ta emot en del smisk. Tappade i golvet och annat. I det fallet har Sation varit fantastisk även om den har en del andra nackdelar. En strömförbrukning som bara gör elbolagen glada, är det största problemet.

Jag vet att frågan har varit uppe ett antal gånger tidigare men jag är fortfarande lika ambivalent! Hade det inte varit för glaset så...

Ångrar verkligen inte att jag köpte ett nytt batteri till min 5-6 år gamla Nokia smartphone, eftersom jag har testat iPhone, iPad och Samsung Gal.S.
Visas är mer än det gamla Nokia, men de förblir som fick knivar i förhållande till rätt verktyg.
Endast i en handvändning - amatör verktyg.
Så förvänta er inte mer.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t53339/

Men om det måste vara NU - Samsung Galaxy S 2 eller Nokia N8 - bra foto.


Kanske kommer det snart nya modeller med komplett operativsystem som en PC.
Smartphones har nu utrymme minne / hårddisken såååe...... ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Kanske kommer det snart nya modeller med komplett operativsystem som en PC. Smartphones har nu utrymme minne / hårddisken såååe...... ;)

Vi får verkligen hoppas att smartphones inte utrustas med OS som på en PC. Det fordras snabbare grejer numera!
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Jag använder / kollar Android på PC.

Har du set alla nya OS systemer ?
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

På tal om Android, här ett citat från Swedroid:

"Klockan fyra i natt svensk tid kommer Google och Samsung presentera Android 4.0 Ice Cream Sandwich samt av allt att döma även nästa Nexus, vilken hittills kallats för Nexus Prime. Evenemanget hålls i Hong Kong 10:00 lokal tid och kan följas live på adressen androiddeveloperss kanal - YouTube.

Förväntningarna är kanske högre än vanligt inför offentliggörandet. Dels för att Ice Cream Sandwich ska vara den största enskilda androidreleasen hittills och dels för att nya Nexusen förmodas erbjuda helt ny hårdvara."
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Köp en med äpple på.
Sedan köper du ett fodral på Kjell och Co
Har ett liknande fodral och min lur har förmodligen varit i backen 25 gånger under vildsinta plåtningar utan att ta skada.
 

Bilagor

  • skinfodral.jpg
    skinfodral.jpg
    19,8 KB · Visningar: 919
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

Batteriet på min Nokia 3210 börja ge sig e de en iphone en sa ha ?:)
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Nu MÅSTE jag välja!

I det fallet har Sation varit fantastisk även om den har en del andra nackdelar. En strömförbrukning som bara gör elbolagen glada, är det största problemet.

HTC:n har dubbla kärnor vilket inte gör telefonen mer strömsnål. HTC:n har både kortare samtalstid och passningstid än Satio:n.

Ett tips: ta en funderare på en Nokia eller en Windows-telefon.
 
Toppen