• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu införs broavgift i Motala och Sundsvall

Roine

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
1595
Medlemskap
2025
Nu börjar vi ta ut broavgift i Motala

Nu införs broavgift för resor på den nya bron över Motalaviken. Transportstyrelsen tar ut en avgift från och med den 1 februari 2015. Det kommer att kosta 5 kronor för personbil, lätt lastbil och buss samt 11 kronor för tunga lastbilar (totalvikt över 3,5 ton) att köra över bron.

Publicerades 2015-01-29

Nu börjar vi ta ut broavgift i Sundsvall

Nu införs broavgift för resor på den nya bron över Sundsvallsfjärden. Transportstyrelsen tar ut en avgift från och med den 1 februari 2015. Det kommer att kosta 9 kronor för personbil, lätt lastbil och buss samt 20 kronor för tunga lastbilar (totalvikt över 3,5 ton) att köra över bron.

Publicerades 2015-01-29

Senast ändrad:

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Nu införs broavgift i Motala och Sundsvall

Ja, då åker vi inte över bron någon mer gång när vi är på besök vår födelsestad. Tycker att vi betalar vägskatt, bensinskatt och bilskatt så det räcker. För övrigt så är vi utomlands halva året och sliter inte på vägarna. Är emot trängselskatt också. Undviker Stockholm och Göteborg numera.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Är det någon som vet hur dom tänker driva in avgiften ... blir det lika som i Stockholm och GB ?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Verkar ekonomiskt att fakturera:rolleyes:
Vad kostar det i slutändan o blev det något över:confused:

Kanske vore värt att se sig om och kanske ansluta till tex EasyGo

F

F.d. 53340

Guest

Dom tog lillfingeret i Stockholm nu tar dom hela handen.Vad blir nästa steg.

Cummin.

F

F.d. 25267

Guest

Det är småpengar jämfört med allting annat vi betalar för våra fordon. Bor man däremot på orten och "måste" köra över bron till jobbet tex blir det en annan sak. För den som är på genomresa är det väl inget att bry sig om när husbilen kostar 15-16 kr milen enbart i diesel. Lägg sedan till skatt, försäkring,besiktning,däck samt service mm.mm. Enbart senaste höjningen av vägskatten var för oss 564 kr. Hur många broavgifter blir det ?? Löjligt. Vänta tills dieseln kostar 20 kr litern. Då kan vi snacka kostnader
:twitcy:

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

det måste vara en dålig affär ,tex om jag åker över en bro en gång på 6 månader
vad kostar det administration, !!!!!????

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag fick idag en faktura på 10 kr för att jag körde i Stockholm i december. Porto plus pappret och kuvertet lär väl äta upp den kostnaden. Men det finns ju dom som får betydligt större belopp att betala så det är väl gungor och karuseller - det ska jämna ut sej. Sen skulle det bli extra administration för att plocka bort småfakturorna också så...

F

F.d. 53340

Guest

Jag kanske skulle förtydliga mej. Det börja i Stockholm med trängselskatten sen blev det Göteborg och nu är det broarna, ja och vad blir det här näst, blir det regn avgift eller vinterväglag avgift eller vart ska det sluta med alla avgifter.
Cummin

Senast redigerad av en moderator:
Toppen