Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,
Har några frågor hoppas på hjälp,har sökt på forumet men hittar inte svaren.
vilka skyltar ska man ha (röda?) vilka papper ska man ha med,ska man export regga bilen? hur vet man att den inte är belånad,så man inte får krav på sig senare?
Bosse.
Röda skyltar !!!!! Du kan åka på gula och chansa men du kan lika gärna fastna någonstans på vägen. Läs detta från transportstyrelsen, lyssna inte på "experter" som hävdar motsatsen.
Röda skyltar är "export"skyltar m.a.o "exportreggad".
Får du "fahrzeugbrief" = registtreringsbevis är du ägare av bilen, innehavaren är ägaren, får du det behöver du inte oroa dig över belåning.
Ett kvitto på att du betalt den behöver du också.
Peter
Hej Peter.
När man reggar den med röda skyltar ingår det försäkring då? (helförsäkring).
lite dum fråga hur ser man om fahrzeugbrief är orginal?
Bosse.
Jag fick ett med den förre ägarens namn på.Då man gjort ägarbyte och exportreggat får man då ett nytt Fahrzeugbrief med mina uppgifter på?
Då man gjort ägarbyte och exportreggat får man då ett nytt Fahrzeugbrief med mina uppgifter på?
På mina två senaste köp, har jag fått nya Fzg brief vid exportanmälan och då har det stått i mitt namn.
Har egentligen ingen större betydelse.