• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu hade dom tur - tjuvarna!

L

Lelle_22

Guest
Sv: Nu hade dom tur - tjuvarna!

framsidan!

Det gick inte alls. Damen i Tagenes reservdelsbutik hade inget fönsterlåsvred hemma och kunde heller inte hitta något i sin katalog. Jag fick ingen respons alls. Hon känner igen mig och vet att jag har en "tyskimport". Känner mig lite diskriminerad men det kanske bara är lite "noja".

I HusvagnsSvensson´s (Lidköping) katalog finns vred för 44 kronor men bilden är en teckning, som inte visar vad det är för vred. Jag ringde och frågade och fick beskedet att man inte kunde garantera att det skulle passa.

I stället tog jag vredet från bakrutan, som ändå aldrig öppnas därför cykelstället eller cyklarna spärrar. Jag monterade det trasiga där istället med hjälp av en slangklämma och gömde med svart eltejp. Syns inget om man inte vet. Det fönstret är nu permanent låst. Rättar till det när jag hittar rätt vred. De minimala gelcoatskadorna på utsidan vid låsvreden efter tjuvens skruvmejsel är försumbara och går att leva med.

Bra försäkringsbolag!
Jag anmälde händelsen per e-post till Caravanförsäkringen kl. 13.12 på söndagen och bifogade en kopia på polisanmälan. Idag, måndag, kl. 13 var skadan reglerad - 1500 kronor i självrisk förstås. Får väl lära mig att "tömma bilen själv - annars gör tjuven det". Tycker förstås att det är lite mycket lärpengar, särskilt som jag i årtionde har predikat för alla att inte ha stöldbegärligt gods i bilen.

"Tjuvabesudlingen" i bilen känns nästan borta och vi börjar prata om nästa resa.

Lelle_22

Toppen