• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu får det faen i mig vara nog!

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Nu får det faen i mig vara nog!

Det skulle vara intressant att höra deras försök att omvända en muslim!

Ha,ha,ha den va riktigt bra Knarrevik, men Jehovas vet var de inte skall gå och knacka dörr det är en sak som är helt säker...här gör man skillnad på människor.:D:D
Med vänlig hälsning
ArTii

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2025

Ungefär så här känner även jag när Jehovas vittnen kommer på besök.....

" Dessa minst sagt oförskämda damer och herrar marknadsförare har dessutom den dåliga smaken att ifrågasätta mina motiv varför jag vill vara ifred precis som om det vore en ynnest att bli utsatt för deras kränkande behandling!........................

Vi hade en Doberman hund som var mycket människovänlig och snäll.
Han var alltid lös på gården eftersom han inte stack iväg och alla grannarna var hans vänner. Men en dag släppte han Jehovas vittnen till vår dörr.
Då tyckte vi att hans snällhet gick alldeles för långt.

Marjatta

F

F.d. 55602

Guest

Jappe!
Släng skiten och vakna till fågelsång!

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

I våras när jag vaxade HB'n klev två damer från Jehovas Vittnen in på gården & ville prata. Naturligtvis var dom varmt välkomna & jag sa att dom var efterlängtade. Dom fick mer än gärna förkunna sitt budskap under förutsättning att dom hjälpte till med vaxningen varvid dom gick på direkten. För att bli av med sådana måste man nog vara på gränsen till oförskämd eftersom dom är så ihärdiga. Jag har även haft en försäljare för https://www.aceforsakringar.se/ ringande ett antal gånger. En mycket trevlig kille så trevlig att jag uppfattade honom som insmickrande. När jag vänligt men bestämt talade om att jag redan hade en sådan försäkring hos Länsförsäkringar så avslutade han samtalet men efter ett par dagar ringde han till frugan & bearbetade henne med argument som att jag hade gjort ett stort misstag som avböjt försäkringen. Jag blev heligt förbannad & skickade ett meil till bolaget & påpekade att jag blev störd av en av deras försäljare som det tydligen var något fel på eftersom han agerade som han gjorde. Efter detta är det tyst från dom men det är väl en tidsfråga innan nästa försäljare gör entre'. Jag har Iphone 5C & undrar om man kan spärra nummer i denna?

Tilläggas kan att ACE's försäkring kostade 1788:-/år mot den jag har i Länsförsäkringar för 541:- & den ersatte inte ens i närheten av vad Länsförsäkringar gjorde. Undantagen för att ersätta var däremot fler.

Bennie

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är enkelt att blockera nummer i iPhone!

• Klicka på telefon och senaste nummer
  • Markera i (med ring runt)
  • Skrolla längst ned och "blockera den här uppringaren"

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025

Bland säkerligen många bra "appar" så är True Caller en riktigt bra app som jag använder. Den har flera tusen telefonnummer som den blockerar och visar att det är företag som ringer.

Gabbe//

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Jaha, javisst ja, jaså det! Det hade jag glömt. Ajdå!

Hur trovärdig är du nu Jappe? Den 15/11 lovar http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/689771 du att inte skriva mer i detta forum. Samma datum så fasar du ut dig i på spåret http://www.husbilsklubben.se/forums/t45654-463/#post689780
Men du kan bara hålla dig till 13:45 den 19/11 då är du med igen. Och nu vevar du på med http://www.husbilsklubben.se/forums/t63416/
och samtidigt http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/693020 undrar så hur du resonerar? Sedan du lovade att du inte skulle skriva mer så har du skrivet 134 inlägg. Du behöver mer styrka för att stå vid ditt ord i alla fall.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, totalt obegripligt. Jag börjar tvivla på mitt förstånd men jag är inte statisk uppenbarligen utan dynamisk och kan ändra mig lite hur som helst. Jag trodde att jag kulle kunna fly till facebook men jag kommer inte överens med den sortens kalabalik så....

fröken svimfärdig

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Ja, totalt obegripligt. Jag börjar tvivla på mitt förstånd men jag är inte statisk uppenbarligen utan dynamisk och kan ändra mig lite hur som helst. Jag trodde att jag kulle kunna fly till facebook men jag kommer inte överens med den sortens kalabalik så....

fröken svimfärdig

På nyheterna var det idag en nyhet att ID kapningar var ett stort problem idag. Det var det som hände. Någon annan tog Jappes identitet och förfalskade inlägget. Eller hur?

Det måste ju vara så eftersom han skriver här.

https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/id-kapning.html

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

fröken svimfärdig

Du är norsk som ombestämmer dej i ett kör:twitcy:

F

F.d. 25267

Guest

Att bli av med jehovas för all framtid är enkelt - säg att du är blodgivare och fråga om de vill bli det också. Det finns även dekaler som talar om att man är blodgivare och den kan man lämpligen sätta upp på brevlådan eller jämte dörren - mycket effektivt.
Att slippa försäljare som ringer är också enkelt - 1: fimpa fasta telefonen helt. 2: Skaffa mobilnummer utan abonnemang och registrera INTE numret någonstans utan ge numret endast till dem ni vill ska få ringa.
En dekal med INGEN REKLAM på brevlådan gör att du slipper merparten av all reklam där.
Att slippa ALL reklam vore drömmen men är inte lätt. Man kan hålla sig till Svt och ha tex. Netflix för att se filmer utan reklam. Att anmäla sig till Nixreklam, Nixtelefon samt Truecaller hjälper också en del. Skräpfilter i datorn sorterar bort lite. Jag gör allt jag kan för att slippa skiten helt
Att omvända en muslim däremot är omöjligt

:wub:

Senast redigerad av en moderator:

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Där finns många åsikter om jehovas vittne.Många av " sanningarna" som sägs om dom är direkt osanna .
Jag känner människor som är med i jehova och en sak är säker dom gjuger inte och svär inte och super sig inte dyngraka.Det är J-V bra egenskaper.Dom respekterar mig fast jag är icke troende .
Garanterat ett antal i HK är Jehovas Vittne

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag hade en svåger som var ett JV. Han var en mycket ärlig & vänlig man som levde som han lärde förutom när det gällde brännvin, han var en mästare på framställning av Skogsstjärnan. Många våta fester blev det.:D Deras tro respekterar jag men deras påflugenhet när dom kommer & ringer på har jag väldigt svårt för.

Bennie

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Angående religion, ett enkelt kom ihåg

RELIGION IS LIKE A PENIS
It's okay to have one
It's okay to be proud of it
HOWEVER
Do not pull it out in public
Do not push it on children
Do not write laws with it
Do not think with it

;)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Apropå rubriken! Nu har vi tröttnat på alla mirakelstekpannor som nutidsmänniskorna får stå ut med. De fungerar visserligen hjälpligt några veckor, ibland månader innan de dör och maten bränner fast.

Resolut som jag inte är rotade jag fram en gammal Skeppshultpanna från andra eller rentav första världskriget, stekte in den med osaltat smör och simsalabim hade vi världens bästa stekpanna. Den steker maten till skillnad från de moderna skräppannorna som bara hettar upp den samtidigt som de förstör maten!

Jesus Perkele Maradona! En sån skillnad! Allt blir bättre: stekyta, smak, hantering och ström- och tidsåtgång! Vi har blivit grundlurade av förförisk reklam i decennier samtidigt som Livsmedelsverket uppmanat oss att steka i kemikaliesörjor som har tillverkats i äckliga fabriker för att försöka ge margarin samma konsistens och utseende som riktigt smör. Smaken lyckas dom aldrig med!

Människans största fiende är hennes oreserverade respekt för auktoriteter!

Giv mig styrka!

Titta på denna vackra film: Smör (1977) - Filmarkivet

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Jappe, du har någon gång tidigare ondgjort dig över titanstekpannor, om jag inte missminner mig. Om det är titan du retar dig på, så undrar jag om du hanterar den rätt?
Jag har en sådan (gastrolux) som funkat i ett antal år nu. Det viktigaste för att behålla funktionen är att koka ur och hålla den helt ren från beläggningar. Jag kokar den med diskmedel, och om någon beläggning återstår gnuggar jag den ren med scotch brite. Däremot används inte metallredskap i den pannan. Efter något år börjar den "vitna" efter urkokning. Då är det dax att smörja upp ytan med ett par droppar matolja.
Har också en skeppshultpanna som vi använder om den måste in i ugnen. Den måste däremot smörjas ofta och bör inte diskas så att den feta ytan försvinner.
Men när det gäller vanlig stekning är titanpannan överlägsen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nä det gäller titanpannor så jag använt några stycken sådana men tyvärr på säljarens inrådan använt både metallredskap och andra tortyrmedel till dem så de är rätt slitna idag.
Min uppfattning är att titan passar utmärkt i stekpannor men man måste hantera dem rätt. Jag använder idag ett par icke misshandlade ugnsformar och en såskastrull i titan som är helt makalöst bra!
Kastrullen har jag i husbilen, sparar mycket slabb, bara att torka ur!

Teflon är giftigt och keramikpannorna åldras rätt snabbt. Gjutjärnspannor tycks vara oförstörbara om man steker in dem rätt. Min gamla Skeppshultspanna fyller snart hundra år! Titanpannor fungerar bra om man inte misshandlar dem! Resten är mer eller mindre skräp, slit och slängskit i miljön, bara business.

Jappe

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Nä det gäller titanpannor så jag använt några stycken sådana men tyvärr på säljarens inrådan använt både metallredskap och andra tortyrmedel till dem så de är rätt slitna idag.
Min uppfattning är att titan passar utmärkt i stekpannor men man måste hantera dem rätt. Jag använder idag ett par icke misshandlade ugnsformar och en såskastrull i titan som är helt makalöst bra!
Kastrullen har jag i husbilen, sparar mycket slabb, bara att torka ur!

Teflon är giftigt och keramikpannorna åldras rätt snabbt. Gjutjärnspannor tycks vara oförstörbara om man steker in dem rätt. Min gamla Skeppshultspanna fyller snart hundra år! Titanpannor fungerar bra om man inte misshandlar dem! Resten är mer eller mindre skräp, slit och slängskit i miljön, bara business.

Jappe

Helt rätt Jappe. Skeppshultspannor är helt överlägsna på allt. Ärvde en från min farfar och har den ännu. Bara fn vet hur länge den hängt med men den kan jag troligen lämna vidare till min son när jagt stekt min sista fläskbit. Den håller nog till och med bättre än Concorden :D

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi har haft 2 titanpannor som kostade nära tusenlappen/st, skräp!!! Oanvändbara efter något år.
:mad:
Efter att ha läst en test köpte vi 2 st stekpannor (+360 heter de) på IKEA för en spottstyver.
Helt fenomenala, även efter 2 års användning.
Rekommenderas.

Toppen