• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu börjas det, läs länken

F

F.d. 25026

Guest
Sv: Nu börjas det, läs länken

Samtliga artiklar som jag sett i detta ärende är luddigt skrivna, men om man lusläser dem så verkar förslaget inte handla om den årliga fordonsskatten utan om en justering av nybilspriset. En engångsbeskattning alltså. Visserligen beklämmande, men med de föreslagna nivåerna kommer vi inte ens i närheten av de beskattningsnivåer för nya bilar som råder i Danmark sedan urminnes tider. Och eftersom di danske har överlevt kan vi förmodligen också göra det, även om det svider lite...

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Nu börjas det, läs länken

Om det gäller en engångsskatt vid registering så kommer den på toppen av de 25% moms vi redan betalar. Det blir troligen också moms på detta belopp så det svider.
Om detta också kommer på beg import svider det ännu mera. Om beg import undantas dör branchen i sverige då ju den redan stora prisdiffen ökar ännu mera. Undrar om våra politiker vet vad det fingarar på men bilar har ju alltid varit skattekor så det blir säkert något riktigt dumt denna gången också. Litet mera skatt på alternativen vore på sin plats.

Toppen