Bra fråga! Vi har vänner vars bror fick inbrott mitt på dagen i samband med ett stopp på Lidel. De var borta ca 25-30 minuter. Problemet var att larmet gick men ingen brydde sig. Så några enkla lösningar tror jag inte finns. Idag berättade en annan vän om hur en släktning blev av med cykeln. Någon klippte vajern med bultsax. De anade vem som gjord det och körde till baka på eftermiddagen, då var hans cykel kvar på stället. Han gick iväg in i affären men frun hade gömt sig vid förarsätet, med backkameran på. Mycket riktigt nu skulle de ha hans cykel också. Hon startade slängde i backen och fick dom att springa sin väg. Bultsaxen hängde kvar i vajern. Själv tänker jag att det nog är så att bästa larmet är att själv ha koll på vad man gör och var man är. Har varit verksam på mycket farliga och brottsutsatta platser både i Sydamerika och Afrika. Har aldrig blivit av med en krona. Jag menar inte att någon får skylla sig själv, men jag menar att egen vaksamhet är viktigaste skyddet mot alla former av brott.