Krister Ursula 18
HBK Medlem
Nu blev det inte så med övernattningen.
Det visade sig att ett av paren hade kört slut på sin batteribank.
Och behövde fixa det direkt.
Det fick mig och Ursula att ta ett snabbt beslut om att byta vårt batteri. Så jag ringde FF-solar i Aljezur, som jag hade kontakt med förra veckan, och fick ett svar. Vi öppnar kl 9 imorgon då är ni välkomna båda.
15 mil och två timmar senare var vi på plats utanför FF-solar.
Där vi parkerat på granntomten för natten.
För att sedan köra in kl 9 på företaget, och in på verkstaden för batteribyte.
Det tog större delen av dagen för bytet i båda bilarna.
Här är två bilar som på eftermiddagen testar laddningen i solen efter bytet.
Det fungerade.
Det är tredje gången vi har använt oss av detta företaget och samma tekniker, som vi upplever som nogranna och nogrann.
Som ett tack för han ställde upp så snabbt, och fixade vår bil, blev det en kram från Ursula.
Det blev ett ultimatron Lifepo4, 200amp, plus en lös solpanel på 100 watt, att använda nu när solen står lägre och det ger mindre effekt från takpanelerna.
Den extra panelen gör att det laddar bra.
Kom över 15 amp vid laddning med solpanelerna.
Med Lifepo4 upplever jag det som om vi skaffat en modern variant av Tamagotchi som var populär på 90talet.
Krister o. Ursula.
Det visade sig att ett av paren hade kört slut på sin batteribank.
Och behövde fixa det direkt.
Det fick mig och Ursula att ta ett snabbt beslut om att byta vårt batteri. Så jag ringde FF-solar i Aljezur, som jag hade kontakt med förra veckan, och fick ett svar. Vi öppnar kl 9 imorgon då är ni välkomna båda.
15 mil och två timmar senare var vi på plats utanför FF-solar.
Där vi parkerat på granntomten för natten.
För att sedan köra in kl 9 på företaget, och in på verkstaden för batteribyte.
Det tog större delen av dagen för bytet i båda bilarna.
Här är två bilar som på eftermiddagen testar laddningen i solen efter bytet.
Det fungerade.
Det är tredje gången vi har använt oss av detta företaget och samma tekniker, som vi upplever som nogranna och nogrann.
Som ett tack för han ställde upp så snabbt, och fixade vår bil, blev det en kram från Ursula.
Det blev ett ultimatron Lifepo4, 200amp, plus en lös solpanel på 100 watt, att använda nu när solen står lägre och det ger mindre effekt från takpanelerna.
Den extra panelen gör att det laddar bra.
Kom över 15 amp vid laddning med solpanelerna.
Med Lifepo4 upplever jag det som om vi skaffat en modern variant av Tamagotchi som var populär på 90talet.
Krister o. Ursula.