• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det snart dax att byta däck...

F

F.d. 25144

Guest
..och då vore det skönt med råd o dåd från er som har erfarenhet av husbilar och vad man skall tänka på före köp.

På vår Adriatik sitter det Michelin XC Camping på 16 tums alufälg. Det är ca 3-4 milimeter kvar så några mil till kommer dom att rulla. Jag upplever däcken som bullriga. Kanske inte enbart beror på däcken för jag har hört att Renault Master ska ha högre kupéljud än ex.vis Fiat. Frånsett vad lag o polis säger...kanske pga årstiden det är klokt att byta snart!?

Vad jag sett är att Däck Online har bra priser (frakt till Skåne inräknat) och någon på forumet har tipsat om Michelin Agilis. Dom är lite dyrare än Camping men kanske avsevärt bättre? Annat fabrikat? Har vi kanske rabatter med bättre priser någon annan stans?

Det är sommardäck jag är ute efter så alla goda tips o råd tas emot....:yes:
Bättre att köpa till våren o sätta på dom då? När man ställer av för vintern, vilket lufttryck är lämpligt? Blir däcken ovala? Kanske lite konstiga frågor från en novis?

Hälsar
ChristerP
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Tack Håkan, jag såg detta ..45 % låter mkt men det beror ju på vilket belopp man räknar. Jag skall kolla med dom. Sen tillkommer frakten. Lättare att jämföra nettopriser så klart!

Tack!
ChristerP
 
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Har du sett här på våra rabatter.

Har inte kollat själva vad det slutliga priset blir men värt att kolla kanske.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t31875/

Mejlade till nämda företag för 4 månader sedan , en förfrågan om priser och frakt,
har ej fått något svar ,de karnse sitter och räknar på det än ,
sån firma kan man både ha och vara utan , mest utan
Mvh.Fralle. 78.:music-icon:
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Hmm när man skickar efter däck måste man ju åka till lokal däckfirma eller verkstad och få dom pålagda när man fått hem dom, där lär nog inte bli någon rabbat när dom inte fick sälja däcken. Sedan blir man ju tvungen att släpa på dom till verkstaden oxå, reklamera kan bli struligt (två firmor som jobbat med samma produkt, vem tar reklameringen:confused:)

Gurra
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Däckonline är helt okay och montering kan du göra här för dom har avtal med däckonline :

1Kimblads Bil o. Däck

Delticom © 6.28 Fågelvägen ca. 6,5 km
Görslövs Byavägtdackonline.se
26392tJonstorp© Delticom 4.11992


Öppet tider:
  • Måndag till Fredag 8.00 - 17.00 !
Monteringskostnaden för ett däck inkluderar avtagande av det gamla däcket, montering och balansering av det nya däcket. SEK från 150.00
Lättmetallfälgar: SEK 25,00 extra kostnad inkl.moms
Maximal fälgstorlek: 25 "

Alla andra som funderar på köp kan kolla efter montering här :

Billiga däck till personbilar, 4x4 och Transporter

Se bara till så du får ett däck med stark cord också / bärighet .
 
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Hej o tack Bengt-Åke,
jag har köpt vinterhjul tidigare (till min Golf) fr DäckOnline så jag vet att dom är OK.
Nu råkar jag känna Bengt Kimblad också så det är inget problem. Däcken lastar jag i garaget och kör till Görslöv....

Någon som vet annat bra märke på däck eller har dålig erfarenhet av något fabrikat som jag bör undvika?
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Funderar också på att byta däck och har tittat runt lite och vad jag kan se så finns det två olika däck att välja på.
Michelin Agilis Camping, ett ganska dyrt däck ca:1800:-/st.
Continental Vanco Camper ca:1250:-/st.
Är det någon som testat dessa däck och kan det vara så att michelin är så pass mycket bättre att det motiverar pris skillnaden?
//nilhen:eek:
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Hej,
det jag har kunnat utläsa i tidigare trådar på samma tema som detta så är det MS-däcket Michelin Agilis som är bäst. Lite dyrare, men kvalitet lönar sig i längden.
Det däcket har vi valt.
V-backen ;)
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Hej!

Apropå däck sägs, KMDäck — Home, hos oss i Haparanda vara billigast på däck i landet. Kanske värt att kolla. Så vitt jag förstår skickar de även däck, även utanför Sverige, så hela Sverige borde inte vara något problem.

Senast jag köpte kompletta hjul till vår Toyota Avensis, frågade vår Toyotahandlare vad vi betalat för hjulen. Han påstod att vi köpt dem billigare än vad de köper in dem till bilfirman från en däcksgrossist.
Vintertid kör vi vår husbil på Michelin Snowice D 112R Agilis 81 vinterdäck (1265 kr/st) från denna firma. Verkar fungera mycket bra både på snö och is. Jag förstår dock att Ni är intresserade av sommardäck.

Hälsningar
Kjell
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.539
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Hej!

Michelin XC Camping finns inte längre. Dom har slutat tillverka det.
Efterföljaren heter Michelin Agilis Camping.
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Nu är det snart dax att byta däck...

Mejlade till nämda företag för 4 månader sedan , en förfrågan om priser och frakt,
har ej fått något svar ,de karnse sitter och räknar på det än ,
sån firma kan man både ha och vara utan , mest utan
Mvh.Fralle. 78.:music-icon:

På väg genom Stockholm i Juni passade jag på att åka förbi detta företag för att få 2 st nya framdäck monterade ([FONT=Verdana,Arial,Helvetica] NOKIA HAKKA 225/70 R15C 112/110S)[/FONT]
Pris med Husbilsklubbens rabatter 2st däck.2350.70:- montering 240:- 2st? 32:- Moms 655,68:- Totalt=3278.00:-Frågade säljaren har du säkert räknat in Hbks rabatter,fick JA JA (inte speciellt billigt tycker jag)
 
Toppen