• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

nROUTE

F

F.d. 29779

Guest
Hej
Försöker att koppla ihop min Garmin 660 med nROUTE, men det funkar inte, får inte kontakt med G660. Kör home vista basic på datorn. Är det någon som har kört detta och fått det att fungera.
MVH
MrDick:p
 
F

F.d. 29779

Guest
Sv: nROUTE

Via USB , har kopplat via USB till MapSorce och där funkar det.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: nROUTE

Har egentligen ingen aning om varken det ena eller andra eftersom jag inte kör Vista och inte har någon Garmin navigator. Det enda jag kan tänka mej är att nRoute kanske vill ha en comport att snacka via och då får du fixa en virituell port.
Brukar finnas med på en cd. Den porten kan man sedan gå in och ställa i rätt hastighet i Systemegenskaper/maskinvara. Ibland kan dom finnas i kontrollpanelen i XP.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: nROUTE

Har du en gammal version av nroute så stöder den inte USB. Ladda ner en nyare version från Garmin.
 
F

F.d. 29779

Guest
Sv: nROUTE

Hej
Har laddat ner senaste utgåvan av nRoute och även senaste utgåvan till Garmin 660 som ligger ute på nätet, USB kabeln som jag oxså kopplar till datorn och G660 är det inget fel på för den fungerar när jag har den för andra laddningar till G660 via UBS till datorn. Men utan att få det att fungera......
Har inte hört att någon kör denna applikation med Vista Home basic men programvaran nRoute och inkoppling av Garmin 660 via UBS kabeln. Hoppas att någon som lyckat med detta hör av sig, och jag får jobba vidare, skall kolla med Sportmanship som är general agent, deras kontor ligger ju nära där jag bor.
Tackar för all hjälp jag har fått hittills......:wink:

MVH
MrDick
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: nROUTE

Hej!
Håll ett öga på tidningen M3 Digital World hemsida. Dom skriver nu om GPS kartor som uppdateras mer frekvent (se Tele Atlas: Framtidens gps-karta uppdateras hela tiden - M3 ) och kommer att skriva mer om detta.
Webbsidan GPS-koll har också en del intressant (se GPSkoll.se ).
I denna vintertid då vi hemmafixare har tid att planera för ännu fler finesser till våra Husbilar är det kul att gotta sig i alla nya artiklar om GPS.
Hasse
 
Toppen