Har lite problem med laddning!
Jag har nyss haft batteritorsk i batterierna trots solceller på taket (120W)
2 st seriekopplade 75a batterier (2017), men för 2 dagar sedan stendött. Testade då givetvis att ansluta 220v och då startade det upp och i regulatorn så såg jag att det började att ladda.
Sedan så anslöt jag även min portabla Ctek 7.0 och sedan efter detta efter 2 dygn så visar både regulator och Ctek fullt.
Så jag har några intressanta frågor som jag verkligen vill bena ut,
för det första varför blev det stendött i batteri, ändå har jag anslutit kabel till 220 lite då och då?
Sedan så vilken laddare är kraftfullast av dom på bilderna nedan?
Och hur lång tid borde det matematiskt ta att ladda upp dom 2 seriekopplade batterierna?
Jag har nyss haft batteritorsk i batterierna trots solceller på taket (120W)
2 st seriekopplade 75a batterier (2017), men för 2 dagar sedan stendött. Testade då givetvis att ansluta 220v och då startade det upp och i regulatorn så såg jag att det började att ladda.
Sedan så anslöt jag även min portabla Ctek 7.0 och sedan efter detta efter 2 dygn så visar både regulator och Ctek fullt.
Så jag har några intressanta frågor som jag verkligen vill bena ut,
för det första varför blev det stendött i batteri, ändå har jag anslutit kabel till 220 lite då och då?
Sedan så vilken laddare är kraftfullast av dom på bilderna nedan?
Och hur lång tid borde det matematiskt ta att ladda upp dom 2 seriekopplade batterierna?
Laddare fast.jpg
drive.google.com
Ctek.jpg
drive.google.com