Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur kom lastbilar med släp in i diskussionen?
då är det till att idiotförklara trafiksäkerhets verket och dom som sysslar med sådant alla erkänner att famhulsdrift är säkrare i halka alla utan skälvlärda husbils ägare det är inte var dag man kör under sådana förhålladen, nu händer inte så många halk olyckor med husbilar för att dom ärkonstuerde somdom är,Med bakhjulsdrift på p-bil trengte en ofte å legge inn noen sandsekker bak for å få tilstrekkelig marktrykk. Forhjulsdrivne p-biler har mesteparten av bilens tymgde direkte på drivhjulene og med bakhjulene helt bakerst så øker trykket foran nesten uansett hvordan en laster. En halvintegret husbil derimot har mye av påbygget på rammeforlenger bak bakakselen og små muligheter til å øke marktrykket foran. Alkover og helintegrerte har mer vekt foran og er noe bedre stillt om de ikke er blitt for lave foran på grunn av den ekstra vekten
då är det till att idiotförklara trafiksäkerhets verket och dom som sysslar med sådant alla erkänner att famhulsdrift är säkrare i halka alla utan skälvlärda husbils ägare det är inte var dag man kör under sådana förhålladen, nu händer inte så många halk olyckor med husbilar för att dom ärkonstuerde somdom är,
Tunga husbilar och typ Lastbilar skulle dom vara framhjulsdrivna varför har inte Volvo Scania Man och andra tillverkare valt framhjulsdrift? Jo därför bakhjulsdrift passar bäst på dessa. Vet ej vad du jobbar men kanske i ditt eget garage kanskeJag väntade på det innlägget jag vill inte skryta på något vis jag jobbar med trafiksäkerhet har gort i 30 år, varför har en mariortet av person bilarna gått över till framhjulsdrift och klarar sig på vintern medan lastbilar som är bakhjulsdrivna fstnar i backarna sug på den frågan länge,
mvh Bertil
Antagligen för att det inte är husbilar, och det är fönävarande inte möjligt innom rimliga kosnader är inte cartago klassad somm personbil, varför har alla biltillverkare gått över till framhjulsdrift även sådana bakot strävare som Mersedez - Bmv som kämpade i mot länge