• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Northug med Svensk husbil

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Northug med Svensk husbil

Men han northugg är lite speciell annars hade han valt en tysk vinterbil som är mycket värmare.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Svanand jag undrar vad Petter skulle säga om han hamnade på en ställplats på den högra sidan om honom va en Concorde parkerad och på den andra en Niesmann undrar om han inte skulle känna sig lite som en förlorare då. Kanske ett bra sett att få honom på en 2 plats,:D

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Han skulle säkert känna sig ännu stoltare då för han fick bevisa att han både kann åka skidor bra och välja bra husbilar.

F

F.d. 53007

Guest

1an står ju alltid i mitten,dom är bäst,2an och 3an på sidorna.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Ja just det använda den på vintern då behöver bilen vara bakhjulsdriven annars så kommer ju inte Petter iväg där det är mycket snö men det kan ju vara bra förståss då kan ju vi vinna. Och tror nog inte han fryser ihjäl i Concorden.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Jag väntade på det innlägget jag vill inte skryta på något vis jag jobbar med trafiksäkerhet har gort i 30 år, varför har en mariortet av person bilarna gått över till framhjulsdrift och klarar sig på vintern medan lastbilar som är bakhjulsdrivna fstnar i backarna sug på den frågan länge,

mvh Bertil

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021

Det har med trycket/vikten på drivhjulen att gjøra.En tom lastbil har nog svårt
att ta seg fram på halkan,men med full tonnage,går den upp backarna hur enkelt
som hälst.Har man sen ett släp på 30 tonn efter lastbilen,så ska det också vara
med uppför backarna.Då blir det svårare,så man lyfter boggi`n så att man får 18 tonn tryck direkt på drivhjulen,så man får vel tacka ock buga för att
lastbilen då inte är framhjulsdriven,med bara 7 - 8 tonns tryck på framakseln som ska dra 50 - 60 tonn uppfør hala backar.

Lättare bilar,som personvagnar har ju aldrig dom här problemen,om man inte drar
tung husvagn förstås.Då är det bäst med bakhjulsdrift även där.

Annars är det bra med framhjulsdrift på personvagnar vad gäller stabilitet,framkomlighet
med mera.

Ottar

Toppen