Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kolla med en medlem här som kallar sig Vidhem, han har Nordic
hej pilot
Inga utlägg om dåliga tyskar,
"KILLEN" ville ju ha en RIKTIG VINTERVAGN då är det ju NORDIC som gälller.
Mötte några äggskal på väg hem från Mora idag, Immiga på vindrutan och sidorutorna. Jag vinka men tror inte dom såg mig för imman.
/Vidhem med VINTER BIL
hej pilot
Inga utlägg om dåliga tyskar,
"KILLEN" ville ju ha en RIKTIG VINTERVAGN då är det ju NORDIC som gälller...
Skulle vara roligt att veta hur många som säger sig ha vinterbil har provat på riktig vinter med 20-40 minus.
Finns det verkligen andra bilar än dom som är byggda i Sverige som klarar detta?
Från en som bara åker sommartid.
Vinterbil? Jag har varit ute i -31 som värsta i min Adria 670 SL, en helg med 25 minus som medeltemp. 18 grader inomhus i axelhöjd, skön el värme i golvet, täcke fram. Nada problem! Normalt ville jag ta in på hotel i slik kyla. Men 10 grader kyla är aldri nåt problem.
Jag stod på CC i Tandådalen i fjol i två veckor över jul o nyår. Där hade dom ställt upp två stycken nya Nordic husbilar som demo, och i den ena av dom bodde säljaren med familj.
Många påstår ju att Nordic är så bra isolerade vinterbilar. Men dom som hade precis lika mycket istappar som hängde från taket som dom andra husbilarna på campingen....så dom är inte ett dugg bättre islorering i än andra märken. Detta erkände säljaren när jag ställde frågan, och han menade på att det man betalar extra för är hur värmen fördelar sig inne i bilen med speciella luftspalter bakom skåpen m.m., samt att det är kraftigare plast på kofångare, kjolar m.m så det ska tåla att köra in i snön utan att spricka. Men det viktigaste av allt enligt säljaren, var ju att den var svenskbyggd.
/Ludde