Sv: Nokia Lumia 2520
IOS/Android/Windows RT/Windows 8/Windows Phone har ju debatterats här och på andra ställen i evighet så känner det som ganska meningslöst att dra det igen.
Något som alltid kommer upp är detta med appar och vikter/storlek.
Var och en har ju sina egna preferenser där så vi kan dividera oss till döds om det om vi vill.
Jag personligen måste ha en riktig dator (hemma) av många skäl, och den åker bara med på långa resor. Däremot är det suveränt med en platta att ta med på resor för det vanliga, kolla mail, surfa etc. Men efter att ha haft/har både Ipad2, 3 och flera androidplattor, varav nuvarande en Sony Z, har JAG lärt mig att JAG vill ha:
- ett smidigt fodral med tangentbord a´la MS Surface. Det har Lumia 2520 men inte Ipad. Fick just hem Belkins nya och plötsligt är Ipad 3 tung som en tegelsten medan Surface (2) med motsvarande tangentbord hur lätt som helst.
- 4G. Har inte alla idag.
- 1920x1080 skärm. Heller inte hos alla.
- fri kopiering utan Itunes eller liknande.
- uppspelning av fler videoformat.
- flash surf
- kunna hantera office-dokument on the road.
- USB-ansluta tillbehör
- se skärmen i soljus
- bra batteritid
- snabb (Ipad 3 med IOS 7 långsam)
Appar använder jag ganska sparsamt på en platta, oftast är web-versionerna bättre och Windows Rt:s webläsare kör flash och kan pinnas sidor till startskärmen=app. Dessutom finns de viktiga och fler kommer.
Och så kan jag hålla på ett tag till men som sagt eftersom det är personligt så...
Lumia 2520 "ticks all boxes" för mig, med låg vikt och smidig format och OK pris.
Men för att göra det lite mer tänkvärt, kolla in denna och hans andra video på temat Surface RT. Borde anställas av Microsoft:
Why I love my Microsoft Surface RT - YouTube
Anders