• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Netgear M1 sim låst

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Prøver og få en Neatgear M1 til å virke, men kommer ikke vidre. Har lastet ned App, men får bare beskjed at passordet er feil. Hadde hvert greit med en utførlig beskrivelse, for sliter skikkelig. Sett på nett og ringt operatør som henviser til fabrikant og begynner og bli irritert. Er nok passordet som blir feil, men har som sagt prøvd alle tenkelige.
 

Bilagor

  • net2.jpg
    net2.jpg
    372,8 KB · Visningar: 15
  • net1.png
    net1.png
    49,7 KB · Visningar: 15

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag tror att du måste ha SIM-kortet i en mobil för att kunna låsa upp det under inställningarna.

Märkligt att ditt SIM-kort är låst, kan det vara ett mobil-abbonemang?
SIM-kort med mobilt bredband-abbonemang brukar inte använda PIN-kod.

Har själv en M1, men minns inte att jag hade dessa problem när jag startade upp den första gången.
Minns inte att jag var tvungen att logga in hos Netgear, men kan minnas fel.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Ja det er et tlf. data kort og har benyttet det på nettbrett og da må jeg benytte sim koden og operatøren sier at kortet er aktivt og når jeg søker på hvordan sim kode skal slås inn er det beskrivelse på det, men jeg får ikke opp det bilde. Så det kan kanskje virke som det ikke går, men vet det er personer som benytter tlf. sim i ruteren og det går. Har tvillig sim også, men det skal vist ikke gå i en ruter/modem.
Så får forske litt mer, men begynner og bli irritert :) Kan jo dele data og overføre data fra tlf, så må kanskje bare fortsette med det, men håpet og slippe det med en ruter :) og ikke mist, IT er ikke noe jeg føler meg komfortabel med Apper og duppeditter :cool:
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Prøver og få en Neatgear M1 til å virke, men kommer ikke vidre. Har lastet ned App, men får bare beskjed at passordet er feil. Hadde hvert greit med en utførlig beskrivelse, for sliter skikkelig. Sett på nett og ringt operatør som henviser til fabrikant og begynner og bli irritert. Er nok passordet som blir feil, men har som sagt prøvd alle tenkelige.
Om det är första gången du skall gå in så är nog lösenordet ”password”.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ja det er et tlf. data kort og har benyttet det på nettbrett og da må jeg benytte sim koden og operatøren sier at kortet er aktivt og når jeg søker på hvordan sim kode skal slås inn er det beskrivelse på det, men jeg får ikke opp det bilde. Så det kan kanskje virke som det ikke går, men vet det er personer som benytter tlf. sim i ruteren og det går. Har tvillig sim også, men det skal vist ikke gå i en ruter/modem.
Så får forske litt mer, men begynner og bli irritert :) Kan jo dele data og overføre data fra tlf, så må kanskje bare fortsette med det, men håpet og slippe det med en ruter :) og ikke mist, IT er ikke noe jeg føler meg komfortabel med Apper og duppeditter :cool:

Jodå, ett "vanligt" mobil-sim med surf går också bra, men man kan/bör inte ha PIN-kod aktiverad när kortet sitter i ett modem/router, det kan blockera modemet att koppla upp hos operatören.
Jag skulle först ta bort PIN-kravet på kortet i en mobil.
Det finns bra förklaringar Googla för ditt OS iOS/Android och välj bort PIN-låsningen, då ska M1 koppla upp sig sen.

Du kommunicerar säkert bara över M1's wifi med mobilen.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Om det är första gången du skall gå in så är nog lösenordet ”password”.
Har prøvd alle, password, admin, koder på tlf. og kort. Appen kommer med forslag på en side jeg ikke kommer inn på. Ruteren sier at jeg er koplet på, men ruteren kommer ikke på internett. Koppler jeg til bredbåndet på huset får jeg en annen feilmelding. Må kanskje gå langt ut i skogen der det ikke er andre nett :) Det er vel nesten det eneste jeg ikke har prøvd :)
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Jodå, ett "vanligt" mobil-sim med surf går också bra, men man kan/bör inte ha PIN-kod aktiverad när kortet sitter i ett modem/router, det kan blockera modemet att koppla upp hos operatören.
Jag skulle först ta bort PIN-kravet på kortet i en mobil.
Det finns bra förklaringar Googla för ditt OS iOS/Android och välj bort PIN-låsningen, då ska M1 koppla upp sig sen.

Du kommunicerar säkert bara över M1's wifi med mobilen.
Den siden jeg kan overstyre SIM kode kommer jeg ikke inn på og jeg tuller nok litt med husnettet og mobilnettet og vet nesten ikke hvilket jeg er inne på, så må kansje gå et annet sted bare med mitt mobilnett når jeg skal sette dette opp? For som sagt i Netgear Appen sier den at den ikke får forbindelse for å gjøre de tingene jeg skal og som sagt nå er jeg skikkelig på tynn is, for det vet jeg lite om :)
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Den er 0 noen ganger allerede, men kommer ikke til der jeg finner dette oppsettet:

You can unlock the SIM.
  1. From a computer or WiFi device that is connected to the MR1100, launch a web browser.
  2. Enter http://192.168.1.1. A login page displays.
  3. Enter the administrator login password.
  4. Select SETTINGS > Network > SIM Security.
  5. Enter the SIM PIN when prompted.
  6. Click the Apply button.
Prøver både med nettet til M1 men det kommer jo ikke på nett, får bare koplet sammen PC og eller tlf med M1, men kommer ikke på nett. Får ikke koplet PC eller tlf med M1 når de er på nett.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Om du inte har ladda ner appen Mobile ( netgear)
Kolla i wifi i din telefon så ser du routern där då kan du gå in i routern och fabrikåterställa den och börja med ny loggning osv. Men du måste ligga på routerns wifi med telefonen.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Om du inte har ladda ner appen Mobile ( netgear)
Kolla i wifi i din telefon så ser du routern där då kan du gå in i routern och fabrikåterställa den och börja med ny loggning osv. Men du måste ligga på routerns wifi med telefonen.
Har endelig kommet inn der nå, men finner ikke SIM koden og kommer ikke på nett. Kan forandre noen ting der inne, men vet knapt hva det er og litt redd for å tulle til alt :) Så å få tastet inn SIM en eller annen plass for å komme på nett er problemet :mad::mad::mad::swoon:
 

Bilagor

  • net6.jpg
    net6.jpg
    188,1 KB · Visningar: 7
  • net5.jpg
    net5.jpg
    216,7 KB · Visningar: 7

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Om du kan koppla upp dig på ”192.168.1.1” så kan vi jämföra med vad jag har för inställningar. Har i och för sig en M2 men det skiljer sig nog inte mellan M1 och M2.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Da kom jeg inn og fikk nett. Er nok enda ikke ferdig for å få det rett satt opp. Så timebetalingen har hvert dårlig og så spørs det om nytteverdien svarer til strevet, det tror jeg ikke :)

Takk for hjelpen alle var rimelig oppgitt når jeg søkte forumet om hjelp og helt ærlig vet jeg ikke hva som hjalp for alt er gjort før og når jeg endelig kom inn på siden til NETGEAR var det ikke på noen måte som er opplyst og jeg lagd mange rare passord, så å huske hvem som er hvor blir ikke lett.

Registrerte ruteren på siden til Netgear også, men de hadde bare support i 3 mnd og henviste til Nettleverandør som igjen henviste til fabrikant. Så nå får det bare være plankekjøring resten, ellers kan det hende den denne ruteren får et kort liv :msn_dontknow:
 

Bilagor

  • net7.jpg
    net7.jpg
    164,9 KB · Visningar: 9

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Om du kan koppla upp dig på ”192.168.1.1” så kan vi jämföra med vad jag har för inställningar. Har i och för sig en M2 men det skiljer sig nog inte mellan M1 och M2.
Takker Kjell, men nå ser det ut som det har ordnet seg, ikke spør hva jeg gjorde, men plutselig popet det opp et bilde når jeg logget meg inn og der kunne jeg sette inn PIN koden også fikk jeg nett.
Skal ikke se bort fra at det kan dukke opp noen spørsmål til :)
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Takker Kjell, men nå ser det ut som det har ordnet seg, ikke spør hva jeg gjorde, men plutselig popet det opp et bilde når jeg logget meg inn og der kunne jeg sette inn PIN koden også fikk jeg nett.
Skal ikke se bort fra at det kan dukke opp noen spørsmål til :)
Du kan ju i inställningarna välja att ta bort PIN koden om du inte vill lägga in den varje gång du startar routern.

Kan väl säga att jag är mer än nöjd med den M1 jag har i husbilen. Bra mottagning och har aldrig behövt starta om den.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Har endelig kommet inn der nå, men finner ikke SIM koden og kommer ikke på nett. Kan forandre noen ting der inne, men vet knapt hva det er og litt redd for å tulle til alt :) Så å få tastet inn SIM en eller annen plass for å komme på nett er problemet :mad::mad::mad::swoon:
Du skall inte ha en aktiv pinkod på simkortet i routern, sätt simkortet i din telefon och ta bort pinkod på samma sätt som du gör i din mobil. När simkortet sitter i mobiltelefonen ser du om det ansluter till din leverantör ordentligt. Fungerar det sätt tillbaka simkortet i router och fortsätt.
 
Toppen