• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Negativt om andra forum

Status
Stängd för vidare inlägg.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Jag tycker att det är mycket märkligt att vi kan skriva negativa saker om andra klubbar ex husbilskompisar. Men om vi skrev på liknande sätt om vår egen klubb eller styrelse. Vad skulle hända då?
Om man inte gillar andr klubbar eller personer i den. Låt då bli att gå in och läsa på deras forum. Jag gillar mångfald då har man mycket att välja på.
Ha det

T

Teddi

Guest
Sv: Negativt om andra forum

ja håller med..visserligen hade ja ett kort med i leken när de begav sej,,men för den sakens skull kan man inte gå omkring o tycka illa om medmänniskor,,

ja hoppas de går bra för gubbarna,,de finns ett stort utrymme på marknaden för den seriöse,,ock mej vill dom säkert inte ha att göra med av naturliga skäl,,,,vem vet?

en stor kreativitet o en dj-lar anamma,,de kan man komma långt med,,ock de va ju inte detta som saknades,,utan nåt helt annat,,

så ja kan inget annat än att lyckönska,, utrymme o plats finnes,,ta vara på de på ett bra sätt,, good luck där med,, ove,,

T

Teddi

Guest

hallå ragge,,ja förstår,,själv fanns ja med som både #ryggdunkare# ock #rövslickare#,,på husbilsforum,,inget sköj på nåt sätt,, men ett pris som man får ta ibland,, men ja trodde inte i min enfald att ja behövde plocka bort märken,,man orkar inte hur med hur mycke skit som helst,,på ålderns höst känns de ganska bra med lite anonymitet,,så ser de ut för min del,,

för övrigt så står sej hbk väldigt bra skulle ja tro,,

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag tycker att det är mycket märkligt att vi kan skriva negativa saker om andra klubbar ex husbilskompisar. ................

Jag håller med Peter och hade man tidigare själva följt den inställning som man nu ställer sig bakom, så hade alla kunnat varit kvar som medlemmar i HBK:

"Jag ville skapa ett forum där man är snälla mot varandra, respekterar andras åsikter och hjälper varandra så gott man kan - Att man helt enkelt uppför sig som kompisar gör mot varandra. Det var så tanken på namnet dök upp. Ju mer jag smakade på det desto mer övertygad blev jag om att det var ett riktigt val. Redan forumnamnet talar om hur du skall och förväntas uppföra dig. Var en kompis så får du en. En kompis snackar inte illa om andra personer, organisationer eller företag."

Frågan är; kan de leva upp till det och då inte enbart på den sidan?

D

Deleted member 11118

Guest

Som ny medlem sedan ett halv år ungefär har jag fattat det varit stridigheter och smutskastningar lite här och där på nätet, folk har blivit avstängda från HBK, finns säkert anledningar till det. Men om nu internet finns och många forum finns så kan vi ALDRIG skydda oss mot påhopp.

Varför man gör påhopp kan ju bara de som gör dem svara för, det pratas om "fulsidan" vi som inte vet, vet inte vad detta är. Åsikter kan ingen styra och vi tolkar åsikter olika. Det finns plats för alla därute i rymden men det är vi som bestämmer vart vi vill vara på HBK:s sidor eller andra sidor. Valfrihet är aldrig fel i något sammanhang.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Om det skulle visa sig att det är samma personer bakom den nya sidan Husbilskompisar, som "fulsidan" så skall jag direkt säga upp mitt medlemskap!

De gånger jag kikat in på Fulsidan har jag sett, en massa barnsligt svammel. Saker som man inte har med att göra och befängda konspirationsteorier. En samling rättshaverister i mina ögon, som tjatar om samma saker hela tiden.

Men jag ser inte den kopplingen! Däremot läste jag Gomers troligen enda inlägg på "fulsidan" för ett tag sedan och det var inget vackert han skrev om den sidan!

Välkomnar nya intiativ som främjar vårt intresse för husbilen och livet kring den. Däremot tar jag helt avstånd till den s.k. "fulsidan". Därför är jag också medlem i Husbilskompisar och ser absolut ingen konflikt med HBK för den sakens skull.

F

F.d. 2692

Guest

Det blir säkert en bra sida, för det är som här, det är medlemmarna som gör sidan. Sen kan även jag ha åsikter om ledningen utan att kritisera själva forumet.

För mig ger det inte något större förtroende när delar av ledningen även figurerar på "fulsidan". Det har aldrig varit någon framgång att sitta på två stolar.

Har själv blivit utsatt för somligas vassa tunga och då känns nedanstående rader som ett hån.

"En kompis snackar inte illa om andra personer, organisationer eller företag."

Mina helt egna personliga reflektioner.

F

F.d. 4220

Guest

Har själv blivit utsatt för somligas vassa tunga och då känns nedanstående rader som ett hån.

"En kompis snackar inte illa om andra personer, organisationer eller företag."

Mina helt egna personliga reflektioner.

Jag kan förstå det.
Jag hoppas och tror att detta är ett sätt att distansera sig från fulsidan och det som sker där.
Bara för att några figurerat på fulsidan, så behöver inte det innebära att även den nya siten kontamineras.

I bästa fall så blir den nya siten så bra att fulsidan försvinner in i glömskans dimma och att de som varit där äntligen kan ta nya tag och gå vidare.

//Stefan

D

Deleted member 11118

Guest

Alla pratar om FULSIDAN kan någon vänlig skäl på forumet berätta vad det är, alla är inte gamla medlemmar.

F

F.d. 25168

Guest

Alla pratar om FULSIDAN kan någon vänlig skäl på forumet berätta vad det är, alla är inte gamla medlemmar.

Er en hemmaside, hvor uteslutne från HBK, har gjort deres for at påpege forskellige ting der DOM mener er forkert ved HBK, dette har dom gjort med nedladenhed och angreb på namngivna personer i HBK.

Af fulde folk og börn skal man höre sandheden, och tror inta dette gälder arrige mennesker

Har tittet på deres husbilsforum och blev ledsan, över at vuksna mennesker kunne bete' sig verbalt, dom er lite for arge personer, hoppas at dom kan lade det bag sig, om dom skriver på husbilskompis sidan

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Det är ett forum som startades av ett antal uteslutna HBK:are. Dom uteslöts 2007 och vi gick med 2008 så vi har inte kunskap om vad som hände. Där emot blev en del av mina inlägg i HBK kopierade till det forumet. Vilket gjorde att jag fick elaka och hotfulla mail därifrån för att "jag inte tog ställning för eller emot" det som hänt utan utgick från min egen erfarenhet av HBK. Det ordförråd som användes emot mej var på en mycket låg nivå och jag tog illa vid mej. Men efter kontakt med vänner i HBK la jag det bakom mej, Fulsidan anser att HBK är en sekt som styrs av en diktator och vi är alla idioter till medlemmar.
MVH Gunilla
HBK är fantastiskt.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Jag tycker att alla husvagns o husbils sidor är bra , för det sprider kunskap om våra fordon o behov av tex ställplatser o toatömning + att alla oseriösa handlare o komuner får uppmärksamhet , det som jag saknar är beröm ,BERÖM för alla som gör något bra för oss husbils o husvagnsåkareHälsningar Lasse

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen