• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nattlivet i Vadstena

F

F.d. 12156

Guest
Sv: Nattlivet i Vadstena

Det är inte min pedagogik, det är den pedagogik som politikerna har bestämt att vi ska använda. Sånt är livet när man inte har särskilt stora möjlighet att ge påföljder, då rekommenderas man till pedagogiska och klargörande samtal. :) Du kan åtminstone "kasta av" de värsta fridstörarna.

Men jag förstår absolut ditt och dina kollegors problem. Tro inte annat.
//Roger

Men allvarligt talat gossar stora och små "har någonsin nåt politikerna bestämt fungerat speciellt bra ":D och jag vet att man inte får slå dom små liven.......// Greven

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7569

Guest

Det kan så vara, därför får man utveckla en egen pedagogik och i mitt fall överenstämmer den till fullo med den som Bengt beskriver - dock kan man i bland få frågan "Vilket skåp?" och då blir det att återgå till de där tröttsamma pedagogiska och klargörande samtalen, eller i värsta fall föreslår ett samtal med kuratorn.

//Roger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

På den tiden jag körde buss, så hade jag ofta pedagogiska och klargörande samtal med dom "små rara barnen". Åkte någon lärare samtidigt med på bussen, så kunde det bli dagens höjdpunkt för mig!

"Nu är ni inte hemma och ni är inte i skolan! Nu är ni på bussen och här måste ni uppföra er"! Ibland la jag till: "annars kan det få konsekvenser, om ni vet vad det är för någonting"!

Ungarna snappade budskapet nästan direkt efter att ha sett ut som fågelholkar ett tag, medan lärarinnan (oftast) rodnade och försökte göra sig osynlig.
Även manliga lärare tyckte nog att jag var dum och rå, men dom sa aldrig något utom en gång när en äldre lärare kom fram till mig, tryckte min hand och sade med emfas: TACK!

Jappe

F

F.d. 7569

Guest

Det är riktig pedagogik det! Så kan det gå.

//Roger

F

F.d. 7569

Guest

Vad nu allt detta har med nattlivet i Vadstena att göra kan nog någon säkert undra.

Men det var jag som drog igång "urspårningen", så...

//Roger

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Vad nu allt detta har med nattlivet i Vadstena att göra kan nog någon säkert undra.

Men det var jag som drog igång "urspårningen", så...

//Roger

Detta kallas gränsöverskridande, Roger.
Men vi är ju inte så långt från Vadstena, ändå.
Vi får återgå till det stilla nattlivet i Vadstena.
/Bengt

F

F.d. 7569

Guest

De gånger jag har varit där - och det är många - både med och utan husbil så har det varit "stendött" på kvällen och natten. Vi har ofta undrat var folk håller hus. Till och med Rådhuskällaren har varit stängd, vilket vi tyckt varit synd eftersom de har bra mat (de har faktiskt haft öppet 2 ggr i samband med våra besök).

//Roger

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Det roligaste med Vadstena nu för tiden, i mitt tycke, är ju nostalgikvällarna.
Brukar väl börja i slutet av maj, om jag inte minns fel.
Där kan det finnas nostalgi, på hög nivå.
Nästan så att man ibland blir tårögd.
Har ju egentligen inte med nattlivet i Vadstena att göra.
Men det är ju ganska nära.
/Bengt

F

F.d. 7569

Guest

Onsdagskvällarna med bilar är inte så dumma, om det är det du menar.

//Roger

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Detta med motorburenungdom och grova avgassystem är vanligt även i Tyskland och Italien.Vi har blivit störda vid flera tillfällen.Stog bla. i Stralsund för något år sedan,och "gatrallyt"slutade inte förrän 2 tiden.
Anders.

Toppen