• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

F

F.d. 52909

Guest
Här kommer det att förhoppningsvis o fortsättningsvis rapporteras in om alla storfångster under helgen...hitills har det bara inkommit en anmälan om sjögräs !? :wideeyed:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Hoppas det inte blir TORSK.
Om orken och vädret tillåter så kommer vi och tittar på fångsten:wub:
Ha en trevlig helg med goda vänner.
Hasse:spinny:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

En gädda på 2 kilo har inkommit har jag hört.Kul att det har blivit något annat en sjögräs,men vi får se i morgon också för då kommer det väl ut en massa storfiskare.Jag tror att det är det i alla fall för de har ju drag i hatten:twitcy: . Nu måste jag pysa ut igen mer bilar på ingång hör jag .;)
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Hej Hasse o Eva

Välkomna till Kaxholmen.
Jag och Carina försökte få något på kroken igår men det var inte mycket till fisk vi såg.
Jag fick faktiskt se en fisk igår, den var något för Rollerteam (3cm) om man jämnför storleken på de fiskarna han drar upp.

Ha de
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Nu är det dags för uppladdning av fisket, vi vet att det finns fisk och massor av sjögräs

Har mot nattkröken diskuterat några "käringar" hus vi ska lura fram de stora fiskarna, men en lång natts sömn, och vi kommer inte kliva upp förrän kl. 10.00, då laddar vi upp med "superfrukost" sedan kastar vi oss ner och inget kommer att störa oss förrän vi fått
fisk fisk fisk.
Så jag tror att en "käring" tar hem priset. :twitcy:
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

:D :D :D :D :D
Ja i dag skall vi "kärringar" få en lektion i att fiska. Carina och jag har stora förväntningar inför fiskelektionerna. Bara vi ser flötet i vågorna här på sjön.
Hälsar Gunilla

:p :p :p :p
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Nu är det tyst i området :twitcy: Så jag ska smyga ner till sjön.
Igår stormade det så fisken drog i väg till andra sidan, men Annette fick en fisk och leder nu tävlingen.
Vi får väl se hur mycket fisk det blir, innan tävlingen är slut kl.11.00 :wideeyed:
 

Rembrandt

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Halloj!

Då var man hemma igen..:confused:

Hur slutade fisketävlingen?

För min och grabbens del gick det väl sådär men f-n den som ger sig, till nästa gång så skall jag/vi putsa ännu mer på spöna och DÅ kommer det att nappa :wink:

/Rembrandt
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Halloj!

Då var man hemma igen..:confused:

Hur slutade fisketävlingen?

För min och grabbens del gick det väl sådär men f-n den som ger sig, till nästa gång så skall jag/vi putsa ännu mer på spöna och DÅ kommer det att nappa :wink:

/Rembrandt


Fast vi inte va med o fiskade så är vi oxå mycket intresserade hur det gick i fisket ????

Birgitta & Rune:confused:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

:wub: Jag kämpade i det ganska kyliga vädret, måste erkänna att jag under dagen blev "fiskebiten" Nu var det så att en del :swoon: undrade vad det var för spö jag skulle använda.
Men efter en del träning och med lite handlending av Hasse.P hur jag skulle använda spöt, tyckte jag att det gick riktigt bra.
Efter några timmar fick jag faktiskt låna "proffs grejer" av Hasse.P och det var skillnad.
Nu har jag fattat att det inte är hela grejen att få fisk :twitcy: Jag har idag fått massor av frisk luft, haft kul och fått träningsvärk i armarna.
Nu ska jag titta i katalogen för fiskegrejer

:rolleyes: Oj, jag glömde berätta att jag nog fångade mest sjögräs och pinnar men domarna ville inte väga in det.
Men jag kommer igen ;) ;) ;)
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Bra Carina att även kvinnorna blir intresserade, så att männen kan få lite mothugg!! eller hur ? Det är roligt och rofullt att fiska.

Birgitta & Rune:wub: :p
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Här kommer resultatet utav fisketävlingen, HBK-mästerskapet -07.

:music-icon: :music-icon: :music-icon:


1) Bengt-Uno, medl 848 = Gädda 0,6 kg/47,5 cm

2) Bengt-Uno, medl 848 = Gädda 0,093 kg/22 cm

3) Annette, medl 47 = Mört 0,087 kg/21 cm


Jag o Hasse P ber o få Gratulera !...o vi vill även tacka er alla som var med o kämpade i detta busväder, vi är mycket imponerade över era kämpatag.

Hederspris åt er alla :yes:






Mvh

Husqvarna träffen-Elmia 12-16 september -07 035-500.jpg

Husqvarna träffen-Elmia 12-16 september -07 032-500.jpg

Husqvarna träffen-Elmia 12-16 september -07 031-500.jpg

Husqvarna träffen-Elmia 12-16 september -07 016-500.jpg
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

Grattis Bengt-Uno och Annette.
Jag kunde tyvärr inte vara med vi valde att åka hemåt på Lördagen, men jag kan här visa de nya inovationerna som presenterades på Fredagen. Årets mode FISKEHATT från Gusum Mode som fick visas hela helgen av modell Rollerteam. Golfkastingtackel Gusums garagedesign samt Rollerteams bidrag till uppfinnarhörnan Färdignappat spö.

golfnapp.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

:cool: Du Carina, det är bara att erkänna, du är en ren naturbegåvning med spöt så nu får vi gubbar se upp framöver vid kommande tävlingar!
Det var extra roligt att det var en dam, Annette i Rollerteam som knep en plats på prispallen.
Rollerteam har ju redan tackat er alla som ställde upp så det blev en tävling trots vädrets makter, så jag instämmer bara, tack alla.
Passar även på att tacka värdparet för en trevlig helg.
;) :D
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

:music-icon: :twitcy: :music-icon:

Vill bara gratulera till Bengt-Uno & Anette, trots vädret. men hoppas att få vara med till nästa år.

HBK 329 Birgitta & Rune
 

Ulf 216

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Örebro
HBK-Nr
216
Medlemskap
2024
Sv: Napp o Nytt, Husqvarna träffen/Elmia

DPP_0002.JPG

Vinnare o domare hos Ragge o Susanne:wub:
 

Bilagor

  • DPP_0003.JPG
    DPP_0003.JPG
    209,2 KB · Visningar: 65
  • DPP_0001.JPG
    DPP_0001.JPG
    164,2 KB · Visningar: 67
  • DPP_004.JPG
    DPP_004.JPG
    174,5 KB · Visningar: 64
  • DPP_005.JPG
    DPP_005.JPG
    155,5 KB · Visningar: 63
Senast ändrad:
Toppen