Hur skall vi då veta om luckan har blåst av trotts att den var stäng, eller om det är hb ägarens fel som inte stängt luckan...Samma svar som tidigare, sök själv, gärna på tyska forum!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur skall vi då veta om luckan har blåst av trotts att den var stäng, eller om det är hb ägarens fel som inte stängt luckan...Samma svar som tidigare, sök själv, gärna på tyska forum!
Hur skall vi då veta om luckan har blåst av trotts att den var stäng, eller om det är hb ägarens fel som inte stängt luckan...
HeiHur skall vi då veta om luckan har blåst av trotts att den var stäng, eller om det är hb ägarens fel som inte stängt luckan...
Se där!
Se där!
Jag ger mig !
Om, vi säger såhär.... Under de senaste åren har jag hört talas om flera husbilar där panorama rutan har blåst av, under färden på motorväg,
Även en god vän till mig har råkat ut för det.... Och då har den övre halvan av rutan lossnat och blåst av...
Detta har säkert hänt flera medlemmar här på hbk också.....
Och med den insikten och den lilla information som lämnas i artiklen så skulle jag inte våga påstå att det är hastigheten eller att man åker bakåt...
Det kan mycket väl vara som nämda avblåsningar.... Att limmet har släppt mellan glasen och då har luckan blåst av.... Vem vet?
Du missade nog något.... Det stod ju...........Det är nog vinden ...Autozug nach Sylt will Wohnmobile mit Netzen sichern
Seit Freitag, den 29.05.2015 dürfen ja keine Wohnmobile mehr auf dem Autozug Sylt-Shuttle von und nach Sylt fahren, die entweder länger als 6 Meter, höher als 2,70 Meter oder ein zulässiges Gesamtgewicht von mehr als 3 Tonnen haben.www.sylt-tv.com
Det är ju bara att fortsätta.... Det ena utesluter ju inte det andra...Grundfrågan var att ta med husbilen på fordonståg ut i Europa, ska vi kanske återgå till det eller så avslutar MaJe helt enkelt tråden. Jag var mer intresserad av om det gick att ta husbilen på tåg, inte om takluckan som lossnar och flyger iväg.
Du missade nog något.... Det stod ju...........Det är nog vinden ...
Alltså inget bevis nog
HejKanske inte har med husbilar att göra men jag har tagit motorcykeln på tåget flera gånger. 10 mil till Stena i Gbg. Vaknar i Kiel morgonen efter. Lika långt till Hamburg. Lasta på kvällen och vakna utvilad i Munchen nästa morgon med alperna framför fötterna. Helt perfekt att slippa autobahn genom Tyskland. Tyvärr är det ett dyrt alternativ.
Ja....du.... Det står såhär i artikel som du använder för att styrka troheten i vinden... Hierfür ist wohl der Wind verantwortlich....Nu håller du bara på och trollar, har du tråkigt, inget bättre att göra?