Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad är det för fel på moderna snökedjor ?
Relativt enkla att montera, håller i evighet utan att åldras i förpackningen och fungerar klockrent på alla typer
av underlag där det krävs någon form av drivförstärkning.
Jag beställde en uppsättning Safegrip förra helgen, men har inte fått de ännu. Skulle behövt de i onsdags...
// Fredrik W
Beställde från samma firma som länkades ovan:Var beställde dom och vad kostar dom ? Sevallbo
Tyckte att det såg MYCKET enklare ut att montera SafeGrip än snökedjor. Men jag har kanske inte kollat på moderna snökedjor. Har du något tips?
Kommer ihåg en variant som var ett kors av järn som monterades från utsidan och då fick man fyra ställen på hjulet där man fick mycket bra fäste. Nackdelen var tex vid en brant backe att det small till rejält just när man fick grepp (hade husvagn efter på den tiden), det slutade med att ett av korsen gick i bitar på en vinterresa i fjällen men bilen var oskadd. Senare havererade en snökedja i en backe men då skadades framskärmen. Nu förtiden när snökedjorna monteras sätter jag ett par gummistoppar för att hålla dom tajta mot hjulet och kör max 40 km/tim