• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon som befinner sig i närheten av Pukavik 12/13 april?

F

F.d. 1830

Guest
Hej!
Vi skall hämta vår nya husbil den 12/4 i Pukavik. Vi har aldrigt haft husbil innan, så vi undrar....kommer någon att befinna sig i närheten på någon camping eller ställplats som kan hjälpa/visa oss, om vi skulle få problem...eller har några funderingar.:wub:

MVH
Lotta och Carina

Senast redigerad av en moderator:

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2025
Sv: Någon som befinner sig i närheten av Pukavik 12/13 april?

Hej,
Grattis till nya husbilen!
Förmodar att ni skall till Rickard Nilsson i Pukavik, vi köpte vår bil av honom för tre år sedan. var också nybörjare som husbilsägare. Hämtades upp vid busstationen Mörrum, körda med med våra väskor till Pukavik, fick en bra genomgång av husbilen på plats av Rickad, därefter packade vi in våra saker och for upp till Wärdshuset i Mörrum för en bit god mat.
Första natten tillbringade vi i Vägga fiskehamn, inte så långt från Pukavik om det skulle strula med något. Vi brukar stanna i Vägga när vi är därnere och hälsar på
Lycka till med husbilen och Hälsa till Rickard från Hans Larson med Nexxan från Nyköping
Hälsningar
Hans L

F

F.d. 1830

Guest

Tack för tipsen! Upptäckte ni några problem med er nya husbil under de första dygnen?
MVH
Lotta

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Är det en ny bil är det nästan alltid något som skall fixas. Slutkontrollen är inte den bästa hos tillverkarna Är bilen ganska ny (2 - 5 år) så har troligen den förre ägaren fixat det mesta. På äldre bilar uppstår alltid olika förslitningssaker som måste underhållas.
Lycka till med bilen (en Pössl ?). Ser att ni bor i Åkersberga. Kolla om ni kan få en handlare/service verkstad i närheten som kan hjälpa er om något tillstöter senare.

Ulf Th

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3909
Medlemskap
2025

Vi hämtade vår (då) nya Pössl 2 win för tre år sedan. Efter genomgången av Rickard drog vi iväg och hade inga som helst problem. En sak dock, en elkabel är ett måste om ni åker till en camping och vill ansluta till el. Vi fick köpa en begagnad av Rickard.

Lycka till!

Ulf

F

F.d. 52945

Guest

Hej!
Vi köpte vår husbil för snart 2 år sedan av Rikard, jag har bara gott att säga om honom en trevlig karl som hjälper till om något skulle strula.

Lycka till med nya husbilen och hälsa Rikard så mycket från oss (Arne och Tiina från Klippan) .
P.s Torsö hamn ligger inte så långt ifrån Pukavik där finns både el och dusch/toa för
140kr/dygn

Mvh
Pilot

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

Ni behöver inte vara oroliga Rickard med personal hjälper Er helt och hållet, han har en kille som hjälper till med de problem som kan uppkomma när Ni är där, och sedan har bilen europagaranti om den är " nästan " ny.
Bosse Bergman
Kristianstad

F

F.d. 1830

Guest

Oj, vad kul med alla svar man får, och tack alla för tipsen! Vi bestämde oss till slut för en Adria Matrix Supreme, för vi tror att den passar oss bra. Har läst mycket om olika husbilar här på Husbilsklubben och på nätet, och har förstått att det är mycket man skall tänka på. Hoppas vi gjorde ett bra val.:)
Jag har pratat ett antal gånger med försäljaren Rickard ,och har bara gott att säga om honom. Han har lovat att gå igenom bilen med oss när vi hämtar ut den, men vi kommer nog på fler frågor när vi har åkt därifrån. Vi tänkte sova över en natt på en camping eller ställplats inom 6 mils radio från Pukavik innan vi åker hem, så att vi kan testa det mesta.

Äntligen är det dags att hämta husbilen!!

Lotta

F

F.d. 53085

Guest

hej grattis med husbilen
vi har köbt 3 husbiler av Richart den siste en hel ny Burstner elegance 810 g
2011 der har ikke varet nogen fel ock vi har kört et år både sommer ock vinter.

hilsen margit & john.

Mörrum:spinny:

F

F.d. 55270

Guest

Hej.vi ska till Rickard Torsdag den 12/4 Kl. 14.00 för att fukttesta vår bil som vi köpte i Pukavik 2011.Vi ligger kvar i Vägga fiskehamn.
Hälsningar Jonte.

F

F.d. 1830

Guest

Trevligt, då syns vi nog hos Rickard. För vi kommer också att komma dit ca kl: 14.00.

Lotta och Carina

F

F.d. 52945

Guest

Hej!
Var ligger Vägga fiskehamn?
Kostar det något att stå där?

Mvh
Pilot

D

Deleted member 11118

Guest

Vi köpte också vår husbil hos Rickard, hämtade den i januari, än så länge har jag bara hittat ett fel, som han var villig fixa, men vi fixar det själv. Slanhen från köksvasken hade ett hål nästan ända framme där den går in i gråvattentanken, lagad provisorisk men när värmen kommer och man har det lite behagligare under bilen (slippa frysa) byter vi slang.

Men ta gärna hjälp av någon som har husbil, för en del inställningar var inte rätt, som exp vattnet rann rakt ut genom frostvakten, vattnet som spolades in i vatten tanken rann ut på marken, så ta en koll.

Jag har också en Adria Matrix Suprem är det något du undrar över hör bara av dej Lotta. Lycka till med bilen och här får på forumet får ni hjälp med allt.

Lars Jönsson

F

F.d. 52945

Guest

Som det ser ut nu så kommer förmodligen jag och hustrun att besöka Vägga hamn på lördag, ser ju intressant ut.
Hur långt är det in till Karlshamn från hamnen, någon som vet?

//Pilot

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Det kan nog vara ca 3 km från Vägga in till centrum.

//Tommy

F

F.d. 53141

Guest

Hej. jag har bott i Karlshamn en gång i tiden så jag känner väl till staden. Jag skulle uppskatta att det är ca 1-1,5 km till centrum. Tror inte det går någon buss in till centrum. Cykla/gå västerut förbi Vägga hamn, Villa utsikten (förresten en trevlig restaurang med utsikt över Hamninloppet och Hanö. Vet ej om de öppnat för säsongen), passera badet och skolan så kommer ni ner till Holländarplan med Utvandrarparet Karl-Oskar & Kristina, här börjar staden.
En trevlig stad att utforska. Grundaren till Karlshamns Punch ligger i släkten.
Lycka till.
Charlie B

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2025

Hej, mellan Vägga hamn o Karlshamn är det bara några kilometer. Karlshamn o Vägga hänger ju ihop. I fiskehamnen finns ju några husbilsplatser direkt på kajen och med el om dom har öppnat. Vi stod för två veckor sedan en natt på 5-dygnsparkeringen mittemot båtklubbens uppläggningsplats utan problem . Fin fiskrestaurang med rökeri intill.
Hälsningar
Hans L

kråkekull

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
9462
Medlemskap
2025

Som det ser ut nu så kommer förmodligen jag och hustrun att besöka Vägga hamn på lördag, ser ju intressant ut.
Hur långt är det in till Karlshamn från hamnen, någon som vet?

//Pilot

Finns en jättefin strandpromenad från Vägga och nästan in till centrum, ca 1,5 km.
Börjar ungefär här i Vägga
GPS: 56.15630, 14.88133   

Vi köpte vår hus bil av Rickard i höstas.
En okomplicerad affär och inga problem.

//Jörgen

Senast ändrad:
F

F.d. 25457

Guest

Hej, skriv gärna hur det gick för er med er nya husbil. Vi ska hämta vår bil på samma ställe 14/4, men ägaren är inte där den dagen. Vi hoppas att vi ändå får svar på alla våra frågor (har aldrig haft husbil förrut). Det har skrivits både positivt o negativt om Husbilar i Pukavik, men jag hoppas att vi valde rätt ställe för vårt köp.

Lycka till med er nya Husbil:yes:

Lille-Mor Anders

Toppen