• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Någon sjukvårdskunnig här? Behöver råd!

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Någon sjukvårdskunnig här? Behöver råd!

Ludde bry dig inte om vad någon tycker
Här har du vänner och vänner ställer upp i vått och torrt.
Hälsan är det viktigaste man har.

Om någon tycker att ämnet är olämpligt behöver denna person inte besöka forumet Under markisen.
Nu har i allafall jag lärt mig hur ringorm ser ut.
Tack så mycket. och hoppas att det l¤ser sig såväl för sonen som Marsvinet

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Fästingar är parasiter, precis som personer som ondgör sig över andra på diverse forum. :yes:

Det måste vara ynkliga själar som inte har annat att fylla sin tid med.

MVH
Karianne

P.S
Jag skulle gjort det samma själv, om jag vore i din situation.

Senast ändrad:
F

F.d. 10606

Guest

Det här som du råkat ut för har jag reagerat över tidigar på husbilsklubben sidor.
VAR FINNS VÄNLIGHETEN bland medlemmarna. Den finns hos många men det är tyvärr inte dessa som sticker ut.
Livet är kort och lite vänlighet är bra för oss alla.
Kram på er och ha en bra höst:twitcy:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej.
Ett fästingsbett är inget att bry sej om men om fästingen får sitta fast över ett dygn då kan det bli en röd rund ring då behöver man medicin.Men detta märke liknar inte det minsta en sådan ring,jag har haft det en gång
Mvh Jan-E
Man kan få TBE (hjärnhinneinflammation) så fort fästingen biter sig fast och det blir ingen indikation på detta som man kan se. Som tur är finns inte smittan i hela Sverige, men den finns på bl a på Åland och i Stockholms skärgård.

F

F.d. 29772

Guest

Du gjorde helt rätt! Vad är det för folk som är medlemmar här? Alla kan inte vara intresserade av allt men då är det faktiskt bara till att stänga ner och/eller bläddra vidare. Att få hjälp när man behöver det i den situationen ni befann er i är guld värt och man är då tacksam att det finns folk som bryr sig. Hoppas nu att ni får rätsida på utslagen och försök skaka av er de ointresserade människorna.

Ha en skön höst
Fru gorros

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Medlemmar eller f.d. medlemmar, inte vet jag, men än har inget hört av sig....
Månde det vara fega ljusskygga varelser som sysslar med sånt här, vad ska jag annars tro....

holmsten

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2025

Det liknar borelia, har haft ett liknade märke själv

Ingemar Holmsten

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Att det finns nån som stör sig på ert sätt att få hjälp är enl mitt tycke inget att fästa sig vid, det finns ju alltid en massa åsikter om det mesta.

Tycker faktiskt att det var en lysande ide att få råd, borde kunna införas i svensk sjukvård kanske skulle köerna minskas till vårdcentralerna då.

Tämligen säker att det är var revorm har haft fästingbett inkl borelia själv, där fanns inget som liknade fjällning.

Hälsningar P-zon

F

F.d. 29925

Guest

För egen del tycker jag att forumet är fantastiskt.
Man lär sig massvis med saker både om det ena och det andra. Försöker själv att bidra i viss mån.
Att dessutom kunna ställa frågor om akuta problem på diverse områden är dessutom ganska värdefullt när man är på resande fot.
Att det var tveksamheter mellan ringorm eller borelia har ingen direkt betydelse för både kräver behandling. Och det rådet framgick ju.

F

F.d. 7282

Guest

Flera nämner att det ser ut som Borelia.Inte syns väl Borelia på utsidan ?????? eller är jag helt ute o cyklar :wideeyed:

// Pär

Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Flera nämner att det ser ut som Borelia.Inte syns väl Borelia på utsidan ?????? eller är jag helt ute o cyklar :wideeyed:

// Pär
Ja det är du. :D
De flesta (inte alla) får en röd ring som utvidgar sig runt bettet. Innanför ringen blir huden blek.
Googla på Borrelia så hittar du många bilder.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

// Pär

Du har helt rätt naturligtvis börjar det med ett bett som oftast långt senare utvecklar borelia om man har otur.
I mitt fall liknade armen en stock som behandlades med en 18 dagars pencilinkur

Cykla lungt

Hälsningar P-zon

Toppen