• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

När ställer ni på era husbilar?=)

F

F.d. 55376

Guest
Sv: När ställer ni på era husbilar?=)

Hej
Vi ställer på sista feb eller 1 mars.
Bara snön försvinner så vi kan ta oss ut där vi bor:yes:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

skall åbo ställa på i mars jag har bokat besiktning, vill vara ute i tid det kan vara ont om besiktning tider i april, så om ni kan boka nu mvh håkan:mh:

Senast ändrad:

tommyobritt

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
4412
Medlemskap
2025

Hej ja vi tänker ställa på 1 april,vi jorde denna resa i fjol som ni tänker göra det var mycket vackert.:spinny:

F

F.d. 53014

Guest

Hej alla!
Vi ställer på bilen när vi känner att nu är det dags och på tal om Vildmarksvägen
har vi tänkt oss uppåt i vårt avlånga land i augusti september, men när är där minst mygg, är det någon som vet på ett ungefär ?

Kerstin

Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Vi ställer på vår Adde husbil när snön är borta och det är skönt att sitta ute mer. Förhoppningsvis får vi en tidig vår detta år. Det är vi förtjänta av efter denna långa och sega vinter.

Sen tycker jag inte att man behöver ge "gliringar" till oss som ställer av bilarna på vintern. Vi har alla våra olika skäl till detta!

Jag gläds dock med er som vill och kan använda husbilen vintertid d v s hela året om.

fru hianders/Inger
:yes:

Senast redigerad av en moderator:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Vi ställer på vår Plåtis Silverpilen "närvikännerfördet". :)
Inget bestämt datum - men det börjar kännas nu - längtar. Den står bra inomhus i värme nu. Mus och råttfritt - tror jag.
Kanske i mars.
Sonen flyttar nu - i början/mitten på feb - till lägenhet norr älven i Göteborg å den vill vi se - ja både lägenheten och sonen å hans flickvän. Biskopsgården tror jag det heter - ska också försöka hitta nåt ställe att stå på där - eller i närheten.
Tips? Blidvädersgatan. Undrar om det är ett lungt område?????

F

F.d. 13449

Guest

Tänk bara på att om bilen är avställd mindre än 15 dagar betalar du fordonsskatt för hela tiden

Avställning av fordon - Transportstyrelsen

Vi ställer nog på vår i slutet på denna månad. Kan inte hålla oss längre :)
Detta stämmer ju, men du slipper betala försäkring för denna perioden i alla fall.
Bara försäkringen kostar ju en slant som man kan använda till soppa istället. Många bäckar små och speciellt när det pratas på diverse andra ställen om olika medlemmars pensioner så borde ju de kronorna vara ett välkommet tillskott.
Man blir inte rik på de stora inkomsterna utan på de små utgifterna... ;)

F

F.d. 13449

Guest

Vi ställer på vår Plåtis Silverpilen "närvikännerfördet". :)
Inget bestämt datum - men det börjar kännas nu - längtar. Den står bra inomhus i värme nu. Mus och råttfritt - tror jag.
Kanske i mars.
Sonen flyttar nu - i början/mitten på feb - till lägenhet norr älven i Göteborg å den vill vi se - ja både lägenheten och sonen å hans flickvän. Biskopsgården tror jag det heter - ska också försöka hitta nåt ställe att stå på där - eller i närheten.
Tips? Blidvädersgatan. Undrar om det är ett lungt område?????
Finns lugnare områden. Jag skulle föreslå att du ställer dig nere på Eriksberg.
Guldkällestigen, karta - hitta.se
Finns ett öknamn till Biskopsgården, men det behöver vi inte ta här...
Hoppas de kommer trivas. Skulle de vilja ha en lgh i munkebäck istället ska jag hyra ut min i 2:a hand från 1:a maj.

G

Göran & Carola

Guest

Hej alla!
Vi ställer på bilen när vi känner att nu är det dags och på tal om Vildmarksvägen
har vi tänkt oss uppåt i vårt avlånga land i augusti september, men när är där minst mygg, är det någon som vet på ett ungefär ?

Kerstin

Då bör ni nog åka före midsommar, för att slippa myggen.

F

F.d. 7282

Guest

Rattmuff på = avställd/ inställd

Rattmuff av = påställd :D

Lätt och enkelt // Pär

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Besiktigar och ställer på i slutet på Mars, vi ska ta färja till Åland och fortsätta till Finska sidan sedan norrut ev Kirkenäs om vi hinner sedan blir det Vildmarksvägen för 3:dje gången på vägen hem, den är helt perfekt att åka, i år är alla fiskespön och draglådor med :D

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag besiktigade idag och imorgon åker vi till IDRE för att vara där 1 vecka så nu är den påställd .

Senast ändrad:
Toppen