• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

När ställer ni på era husbilar?=)

F

F.d. 5458

Guest
Jag köpte sent i höstas en "ny" husbil en Hobby 595 årsm: 00 jag hann bara åka iväg en gång riktigt med den innan man fick ställa av den men är mycket nöjd asså! Har tidigare haft en gammal vw 86:a som gått som en klocka med solceller och annat som funkat perfekt.

Jag tänkte ställa på husbilen slutet av mars början av april, när ställer ni på dem? Jag antar ni som jag bara vill få ut dem och sparka igång våren! =)

Skall förresten denna säsongen åka Trollstigen och se lite olika ställen Geiranger m.m som jag hört skall vara fint. Samt åka långt upp i sverige och kika lite skall finnas fina ställen i Norrland, e dock inte så påläst om det än men har ni bra förslag på ställen man bör åka till i sverige och Norge så skriv gärna.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25230

Guest
Sv: När ställer ni på era husbilar?=)

Hej vi brukar ställa på i april, de e såååå skönt att kommat ut igen :)

F

F.d. 5458

Guest

Hej vi brukar ställa på i april, de e såååå skönt att kommat ut igen :)

Nice!

Ah man vill änna ha ut den så snart som möjligt! Lite snö tål den ju i värsta fall det är ju faktiskt lite mysigt sitta inne i en varm husbil när d e lite kyligare ute också om man nu skulle råka få ut den lite för tidigt =) Skulle ju dock vara värre efterssom man har sommardäcken på kanske.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

:music-icon:Den ska vara påställd 1 april men om det går så kommer den på 1 mars med vinterdäck.
Vintern har varit lång nog
Roffe/Calleinvierno

F

F.d. 25230

Guest

Nice!

Ah man vill änna ha ut den så snart som möjligt! Lite snö tål den ju i värsta fall det är ju faktiskt lite mysigt sitta inne i en varm husbil när d e lite kyligare ute också om man nu skulle råka få ut den lite för tidigt =) Skulle ju dock vara värre efterssom man har sommardäcken på kanske.
Vi ska resa uppåt i landet till sommaren, det blir nog vildmarksvägen eller blå vägen, vi har inte bestämnt riktigt än :) ska tydligen vara väldigt fint att ta vildmarksvägen :)

F

F.d. 5458

Guest

Vi ska resa uppåt i landet till sommaren, det blir nog vildmarksvägen eller blå vägen, vi har inte bestämnt riktigt än :) ska tydligen vara väldigt fint att ta vildmarksvägen :)

Vildmarksvägen låter kanon! Den skall jag kolla upp lite mer info om, behöver bra förslag på vägar och sevärdigheter =)

F

F.d. 5458

Guest

:music-icon:Den ska vara påställd 1 april men om det går så kommer den på 1 mars med vinterdäck.
Vintern har varit lång nog
Roffe/Calleinvierno

Så sant 1 april då skall den vara påställd!

Vintern har varit väldigt lång känner jag, var grymt trött på att skrapa bilen varje dag innan jobbet redan i december.

F

F.d. 13449

Guest

Nu måste jag fråga om ni har husbilen påställd hela tiden under sommaren?
Själv ställer jag av den när jag inte använder den.

F

F.d. 13449

Guest

Vi har påstält helatiden om det är så att man bara vill dra iväg när man e ledig, jag har ett ganska bra jobb kan ta ledigt när frugan är ledig de e gött att kunna ha så :)
Jo, men ser inte anledningen. Via telefon eller internet tar det max 2 min att ställa på o av bilen. Är ju inte direkt så att man måste vänta på några saker på posten. Skatt o försäkring betalar man ju per dag som den är påställd. Inget ont om de som gör så o inte orkar ställa av o på, mest nyfiken.

F

F.d. 25230

Guest

Jo, men ser inte anledningen. Via telefon eller internet tar det max 2 min att ställa på o av bilen. Är ju inte direkt så att man måste vänta på några saker på posten. Skatt o försäkring betalar man ju per dag som den är påställd. Inget ont om de som gör så o inte orkar ställa av o på, mest nyfiken.
Det har du rätt i har jag aldrig tängt på, får nog tänka så då tjänar man både skatt och försäkrings peng på att göra så :)

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Ja nu har den fått vila en hel månad:)
Så i morgon är det slut på vilan,nu är skotern lastad och bilen packad.
I morgon bär det av på en fiske tur :D:D

ÅKE

F

F.d. 52938

Guest

Förhoppningsvis inte senare än 1a April, allt beroende på väderleken:)

FraMia1014

F

F.d. 8470

Guest

Vi skal på vår første tur i morgen siden vi kom fra Spania den 26.11.10. Det skal bli deilig å komme ut på veien igjen. Og vi kjører selvfølgelig til Sverige. (Lidkiöping).
Da må vi på konditori og besøke Rørstrand.
:wub:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Lite beroende på hur våren artar sig så kommer vi att ställa på senast slutet av mars för premiärtur, men blir våren tidig så står bilen nystädad och körklar här hemma på tomten.

//Tommy

T

tompaline

Guest

Den rullar året runt, det är härligt o vintercampa. Sen tror jag den mår bra av
att inte stå still för mycket?! :spinny:eller.........

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Tommy! nu skrev du precis vad jag skulle skriva:) så jag skriver istället, håller med.

Toppen