Bennsan
FD HBK Medlem
Det beror naturligtvis på hur mycket det blåser. Efter att vi passerat stängdes bron för trafik. Min uppfattning & vad jag upplevt är att ett 3-axligt ekipage är mycket stabilare.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur tänkte du nu ?? Mäts väl mellan 1 å 2 axel + avstånd axel 2 till 3 . så var det i alla fall tidigare ,tänk dej spridd boggie ock skillnad på lastvikt jfr tät boggie.Axelavstånd mäts mellan centrum axel 1 till centrum mellan axel 2och3. Gämför det avsråndet med 2 axlade bilar.
Intressant! Undrar vad motiveringen är? Blir ju lägre axeltryck och skonsammare mot underlaget.
Hur tänkte du nu ?? Mäts väl mellan 1 å 2 axel + avstånd axel 2 till 3 . så var det i alla fall tidigare ,tänk dej spridd boggie ock skillnad på lastvikt jfr tät boggie.
Intressant varför då ???Häe är det väl mest intressant med avståndet mellan axel 1 och axel 3?
Ska inte svära på det då jag inte vet, men har svårt att tänka mej att en boggiebil går inom en normal p-ruta.För att kunna parkera inom en parkeringsruta kanske?
Förstår inte , det är väl en körteknisk fråga har väl inget med axelavstånd att göra ,eller fattar jag trögt bara på ålderns höstOm man har en bil utan boggi så kan man svänga fullt rattutslag när centrum bakaxel passerat hindret. Har man boggi kan man svänga när centrum mellan axlarna passerat hindret. Då är det det axelavståndet som är intressant. Ut o testa får ni se.
Var det i en liten by i Central massiven, med 2 pelare i hver ende av innkjøringen - klarte å få vår 8,7m lange Flair både inn og ut, men husker ikke hvordan det gikk tilBordatlas anger ofta max 8m på ställplatser, råkade ut för en ny variant i Frankrike, där man körde in i en fålla med bom framför och bakom, knappt 9m mellan bommarna.