Knazig & Ilis
FD HBK Medlem
bästa är att ha en Thermacell, så vill de inte in.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Men de får inte användas inne i husbilen, så det går bort.bästa är att ha en Thermacell, så vill de inte in.
Denna är för inomhus...Men de får inte användas inne i husbilen, så det går bort.
Japp, finns inget galler / luftinsläpp där.Har du tittat i bakkanten på dörrarna?
Har kikat på den men den är slut i deras lager
Klurar på att bygga ett klassiskt "myggfönster". Ett nät på en ram och montera inne i luckans karm ovanför dragspelsmyggnätet.
Men det kanske inte gör någon nytta om blodsugarna kommer in genom de nedre hålen i ramen (grön pil) om dessa är del i luckans fasta ventilation? Om dom kommer in ovanför genom de övre hålen kan det ju kanske funka...
Visa bilaga 224267
Klurar på att bygga ett klassiskt "myggfönster". Ett nät på en ram och montera inne i luckans karm ovanför dragspelsmyggnätet.
Men det kanske inte gör någon nytta om blodsugarna kommer in genom de nedre hålen i ramen (grön pil) om dessa är del i luckans fasta ventilation? Om dom kommer in ovanför genom de övre hålen kan det ju kanske funka...
Visa bilaga 224267
Jag tänkte sätta ett kardborrband på ramen och motsvarande band på ett myggnät, då blir den vara lätt att sätta dit och ta bort vid behov. Jag använder Mr Mosquitos mattor i min Thermacell. De är mindre, men 2 st samtidigt passar perfekt. Sen fyller jag gaspatronerna själv. Kostnaden blir betydligt lägre än med Thermacells egna mattor.En annan fundering: funkar månne Mr Mosquito-mattor i en thermacell? Vi har en thermacell men den är ju för utomhusbruk. Men den kanske går att använda inne i husbilen med mattor från Mr Mosquito?
Smart, då kan man använda den inomhus!Jag tänkte sätta ett kardborrband på ramen och motsvarande band på ett myggnät, då blir den vara lätt att sätta dit och ta bort vid behov. Jag använder Mr Mosquitos mattor i min Thermacell. De är mindre, men 2 st samtidigt passar perfekt. Sen fyller jag gaspatronerna själv. Kostnaden blir betydligt lägre än med Thermacells egna mattor.
Jula har myggnät med självhäftande kardborre, som jag satt runt takluckorna och klippt myggnätet i lämplig storlek, hålen i myggnätet fäster i kardborren.Jag tänkte sätta ett kardborrband på ramen och motsvarande band på ett myggnät, då blir den vara lätt att sätta dit och ta bort vid behov. Jag använder Mr Mosquitos mattor i min Thermacell. De är mindre, men 2 st samtidigt passar perfekt. Sen fyller jag gaspatronerna själv. Kostnaden blir betydligt lägre än med Thermacells egna mattor.
Det är gasen som inte ska användas inomhus.En annan fundering: funkar månne Mr Mosquito-mattor i en thermacell? Vi har en thermacell men den är ju för utomhusbruk. Men den kanske går att använda inne i husbilen med mattor från Mr Mosquito?
Aha, det måste jag kolla uppJula har myggnät med självhäftande kardborre, som jag satt runt takluckorna och klippt myggnätet i lämplig storlek, hålen i myggnätet fäster i kardborren.
Nej det är bekämpningsmedlet i thermacell's system som inte får användas i slutna utrymmen, tält m.m.Det är gasen som inte ska användas inomhus.