• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mycket skall man få höra innan öronen ramlar av....

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.198
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ibland får vi höra saker som man trodde att man aldrig skulle får höra...

Idag kom en man och undrade om jag kan lite om solpaneler.... Han sa att han har problem med laddningen på sin husbil...
Väl i hans husbil berättade han att han har fyra solpaneler... Så jag frågade om panelerna är parallell eller serie kopplad...
Lite förvånad tittar han på mig och sa .... det kan jag ju själv välja här.. Och så visar han mig Daly appen.. :swoon:


Bild på appen han visade mig :twitcy:

Screenshot_20231114_195022_com.inuker.bluetooth.daliy.jpg


Fortsätt gärna tråden om du har hört något där dina öron nästan ramlade av... :spinny::twitcy:
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Är man helt okunnig så
Ja, ibland blir man lite förundrad över läget ...... Men om man inte kan något om tekniska saker, el och mekanik m.m. så är det inte så lätt att förstå all underlig information i dagens läge.
I teknikens värld så lärde jag mig att skall man lära någon tekniska saker upp till nivå ??? 7 så att säga, så fick man inte börja på nivå 4 och anta att nivå 1 till 3 visste väl varenda människa till.
Man fick vackert börja redan på nivå 1 och känna sig lite för, och sedan vandra vidare till 2 och 3 innan man kom upp till nivå 4 som ämnet började vara inblandat i.
Men de som hade problem med teknisk information hade säker andra kunskaper inom sitt område.

M.v.h. JANKRO..
 
Senast ändrad:

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Jag hade ett samtal med en motståndare till vindkraftverk för många år sedan.

Ja du, sa hon. Det kan ju varenda människa räkna ut att för att få den stora propellern att snurra runt går det åt mycket ström, det kan inte bli mycket över till konsumtion.
Jag trodde att hon skojade och skrattade, tyckte det var ett jäkligt fyndigt skämt.
Det var först efter bit in i diskussionen som jag förstod att hon menade allvar.
Snacka om att jag fick bråttom att avsluta det samtalet.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
I ett program på SVT om högerextremism i Sverige satt två killar och spånade och besvärade sig angående invandringen. De ene sammanfattade sig genom att säga

- "Man skulle ta och flytta till ett land som inte tar emot invandrare!"
Ungefär som då några "skinnskallar" satt på en kinarestaurang i en ort här i Västsverige och diskuterade invandring.
 
Toppen