Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet
Där har vi det ju Bestliner!
Orsaken till att jag skriver om detta är att jag tror att även vår aktivitet är på väg dit och om vi inte gör något åt det är snart vår saga all. Det tycker jag vore tråkigt men med den inställning som råder här till utveckling är det kanske naturligt. Idag har det varit 17 nya trådar och över 300 kommentarer och det visar på var aktiviteten är just nu.
Om du hade tagit upp den här frågan på det här sättet under diskussionsforum så hade frågan fått bättre förutsättningar för en diskussion, vem vet, jag kanske själv hade gett mig in i den.
Jag håller riktigt inte med men det är också en förutsättning för att det ska bli en livad diskussion.
Vad hände med framtidsgruppen. Jag var med i starten men jag och flera andra hoppade snabbt av då vi kände att klimatet inte var förändringvänligt.
Jan, kartan du ser med tömningsplatser i högerkanten på framsidan av hbk hade inte suttit där den sitter just nu utan framtidsgruppen, webb och styrelse, så det har hänt lite sen du försvann.
Jag gillar klubben men känner inte att takhöjden är vad den borde vara. Tonen är ofta trist och det blir mindre och mindre kul att gå in på forumet. Den känslan har jag inte i de husbilsgrupper som finns på fb, tvärt om. Var och en trivs ju där de känner sig hemma men jag tror att vi här har problem. Trist men sant
Hur ska vi lösa det här då? Gnälla och gräla på varandra lite till?
Eller kan vi lösa det på ett annat sätt?
Att starta trådar i ett öppet forum som provocerar andra till humörsvängningar är inte rätt medicin enligt mig, och själv vet jag inget bra sätt att höja humöret på ett helt forum förutom att själv försöka bidra med mer positivitet och mindre negativitet, men det är jag och jag kanske är tråkig!
mvh jocke