Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
De kan de göra. Tidigare vad detta vanlig och det var ju svårt att få böter för obesiktigad bil när den var besiktigad. Krångligt att kontrollera. Det fungerade nog i de flesta fall. Men nu när Spanien som exempel har en APP så ser de att bilen inte är trafikvärdig enligt register.Som jag tidigare skrivit så besiktar du bilen i det land som du befinner dig i , så är bilen besiktigad och då kan polisen inte ge dig några böter
Jag påstår inte att du bryter mot någon lag
Jag frågade en fråga
Ang skatten så eftersom inte bilen är i Sverige så kan man kanske bara helt enkelt välja och inte betala den till Sverige utan till det landet man är i
De kan de göra. Tidigare vad detta vanlig och det var ju svårt att få böter för obesiktigad bil när den var besiktigad. Krångligt att kontrollera. Det fungerade nog i de flesta fall. Men nu när Spanien som exempel har en APP så ser de att bilen inte är trafikvärdig enligt register.
Reglerna är sådana att det är hemlandet som ansvarar för att bara trafikvärdiga bilar är i trafik. Annars hade vi fått besiktiga , betala , skatt osv. vid varje gräns. Detta kan inträffa i Asien och i Afrika. Så i detta fall är EU bra.
Jag rekommenderar verkligen att ni som befinner er i utlandet en längre tid kollar med era försäkringsbolag vad som gäller om bilen har körförbud.
Jag har LF och de har flera inskränkningar i villkoren i just detta fall.
Råkar man ut för en skada när man har körförbud kan det bli en riktig kalldusch...
NejnejJag påstår inte att du bryter mot någon lag
Jag frågade en fråga
Ang skatten så eftersom inte bilen är i Sverige så kan man kanske bara helt enkelt välja och inte betala den till Sverige utan till det landet man är i
Den frågan skall du nog ställa till transportstyrelsen o inte till mig
Är ju som Transportstyrelsen säger inte deras problem, bilen befinner sig ju inte i Sverige.
Men det är väl så att när Fordonet befinner sig i ett land >6 månader, så ska det reggas där. Eller?Men jag har ju inte bosatt (mantalskrivit) mig i de länder jag besöker.... Även om besöken kan vara längre än 6 månader
Tydligen har du inte läst /förstått vad som står inlägg 8 vad Eu eropa nytt skriver.... Läs det sen kan vi diskuteraFordon som befinner sig utomlands mer än 6 mån ska reggas i det landet . Du kan bo var du vill .Det är bilen inte du. . Men är bilen i fler länder så vet i fan .Gråson som sagt.
Men det är väl så att när Fordonet befinner sig i ett land >6 månader, så ska det reggas där. Eller?
/Ingvar
Ja om du bosätter (mantalskriver) dig i landet.... Läs länken i inlägg 8 om vad Eu eropa nytt skriver om din bil... Och dig