• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Musikval i bilen

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025
Sv: Musikval i bilen

Jag skulle vilja säga The Beach Boys. Konstigt att ingen har nämnt dom förut.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Nu är det dags att sätta sig skönt och lyssna på en polsk grupp "Riverside" och plattan second life syndrome. Tyngre än tidigare nämnda band Porcupine Tree men(varför men, tjaa jag vet inte, det kan vara bra att veta ifall ni får lust att söka nytt ) ruskigt bra.

gonatt music lovers:music-icon:

Senast ändrad:

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Som omväxling väljer jag denna kväll en, för mig ny bekantskap, Damien Rice och plattan O.
kolla in länk.
Damien Rice - Wikipedia Skön och tänkvärd....

ha de..............:music-icon:

Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest

Glöm inte bort YouTube när det gäller att hitta/länka till go musik. T.ex. "gaisarens" Damien Rice:
YouTube - Damien Rice - Volcano - Official Video
eller Riverside:
YouTube - Riverside - Second Life Syndrome (part 1.)
eller denna spellista med "The Beach Boys":
YouTube - THE BEACH BOYS - CATCH A WAVE
eller Porcupine Tree - Coma Divine:
YouTube - Porcupine Tree - Coma Divine - Moonloop
etc...

Sonen brukar spara ner (rippa) musikvideorna o lägga på minneskort som han sedan kör i bilen istället för "bara" musiken. Kan tillägga att hans DVD-skärm sitter till höger i bilen, alltså framför passageraren :)

Just nu får jag som sagt gåshud när jag lyssnar på Astrix, och speciellt albumet Artcore:
Denna är ju rätt ambient: YouTube - Astrix - 01 - Poison
Denna är lite "råare": YouTube - Astrix - 06 - On Fire
O denna "svampen" är inte dum: YouTube - Infected Mushroom - Vicious Delicious - Heavyweight

Ja, alla har vi våra olika smaker och just nu är det mycket Psy trance som gäller för mig, min fru är inte lika förtjust när jag öser på (denna musik kräver bra anläggning) :)

F

F.d. 53078

Guest

Elvis får man inte glömma, men hur är det med Svensk musik ?
visste ni att Sverige är det tredje största musik exporterande landet i världen för över 800 miljoner dollar .
Juan

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej.

Jag lyssnar verkligen på det mesta!
Vissa artister/band med "större" öra, andra med något mindre... ;)

Favvolistan kan bli riktigt lång men;
John Mayall
Status
Queen
Ten Years After
Jimmy Hendrix
Elvis
Gyllene Tider
Björn Skifs
Dire Straits
Beatles
Jethro Tull
Nightwish
m.fl. m.fl. m.fl

Som sagt, jag kan hålla på läääääääääänge...!

Intressant är vad jag som 60talist kommer att lyssna på i 80-års åldern.. :twitcy: Förmodligen inte Kalle Julabo...

Mvh. Magnus som oftast lyssnar på radion i HB'n. (Allt oftare P3. ;))

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Sorry. Den här typ av musik har jag alltid haft svårt för. Vet inte varför.Testade för många år sedan Front242 och redan då var det samma känsla. Kanske lite för mycket teknik/syntetiskt och för lite smärta/feeling = kropp. Annars håller jag med om dina förslag till att kolla in vad olika band står för. Fick för några år sedan topp100 listor av några kamrater. La dem(listorna) på säkert ställe och hittade dem för ett par dagar sedan. Ett band som fanns med var Ozric Tentacles. Vet ej om de finns på yuotube. Ej kollat. Det finns andra ställe oxå att leta på.

ha de..........:music-icon:

H

hianders

Guest

Vi är också all"ätare" (lyssnare) av musik!! Som "gamla" folkdansare lyssnar vi gärna på den genren (stavas det så?) - både svensk och naturligtvis irländsk folkmusik m fl. Dansbandsmusik absolut helt helt okey, Sen har vi CD skivor (kopior också) och sen förra sommaren hör det till traditionen att jag får spela Rosor I och II samt Sommarblommor I och II, åtminstone en vända per resa.

Snart får vi åka ut!!!

fru hianders/Inger

Toppen