• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Musiktråden.

Min 10 árga son och jag vi har faktiskt sammma msiksmak.
Han vill nu att jag skall bygga en elviolin till honom, váran gemensamma idol har inspererat honom.

Linzi Stoppard & Ben Lee Som nu har en violin för över 1miljon£ i Swarovski Diamanter som reklam. Háller pá att bli världskända.
FUSE Rock 'Going Home' by Mark Knopfler Dire Straits (Electric Violin Cover) - YouTube

Stephanie en Fransk tjej som älskar violin och Corel fotopaint. tyvärr jobbar hon inte med 3D.
Electric violin and Loopstation - Stephanie Valentin - Original Song - YouTube

Sista spelningen med 70€ skol violinen
Titanic My Heart Will Go On. Violin & Piano Tomas Norte

Har börjat med designen och den kommer att bli lik denna.
Nágon som har erfarenhet? bör väl vara ihálig för viktens skull? Man kan ju inte neka ett sádant önskemál av sin son som kommer att finnas i mánga ár. om man nu lyckas. Annars sá blir det en prydnadssak.

Bilagor

• ViolinR003.jpg
    ViolinR003.jpg
    126,6 KB · Visningar: 3

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er to fordeler med en ihålig - vikten og klangen og du klarer å lage et godt par, botn og lokk. Er det en brukbar klangboks så kan den spilles akustisk også, men om en absolutt ikke vil ha inn noen akustikk så lager en tett lokk. Hadde i ungdommen noen venner som bygde sine egne el-gitarrer, de beste var de som var halvakustiske med noe klangboks. Ingen klarte å lage en ren akustisk - manglet tolamod ved stemmingen av botnplatta ;), en fiolin har mye av samme problemstillingen. Det er bottnen og åpningene i lokket som styrer klangen.

F

F.d. 53078

Guest

Det er to fordeler med en ihålig - vikten og klangen og du klarer å lage et godt par, botn og lokk. Er det en brukbar klangboks så kan den spilles akustisk også, men om en absolutt ikke vil ha inn noen akustikk så lager en tett lokk. Hadde i ungdommen noen venner som bygde sine egne el-gitarrer, de beste var de som var halvakustiske med noe klangboks. Ingen klarte å lage en ren akustisk - manglet tolamod ved stemmingen av botnplatta ;), en fiolin har mye av samme problemstillingen. Det er bottnen og åpningene i lokket som styrer klangen.

Ihálig är endast för viktens skull annars sá blir den väldigt tung.
Bryggan är gjord fö mic och den släpper dáligt igenom akustik.

Om den skulle láta lite akustisk skulle bara vara bra, fast jag kommer att bygga in eko efterklang mm. En trádlös sändar i den skulle sitta bra. Nu vill han spela pá bröllopp mm.

F

F.d. 50004

Guest

Det är vårt barnbarn som sjunger, skivan heter my biggest run, den går att köpa genom The Wife Gå in på deras hemsida The Wife Nathalie Johansson
Hasse o Lena

F

F.d. 53078

Guest

För er som gillar musik med fina harmonier och grym känsla och UNDGÅTT att höra Martin Tallström:

Håll tillgodo:
Martin Tallstrom | Cool Music - Hot Guitar | Home

Kanske till och med faller Juan Norte i smaken =)

Hmm Nej, men lyssningsbart en ganska duktig gitarrist. Smaken av musik skall inte tas som att tycka att musiken är bra. Musiksmaken fastnar hos folk i ungdomen Ca 13- 25 år. Det är den musiken som man lyssnar på. Jag minns 10 i topp Poporama, Diskorama, upp till 13 mm. Vad jag då tyckte var bra musik var då Pink Floyd, Dire Straits, Meat Loaf, Sweet, Sparks, Slade, Ellen Foley, Blondie, Bonnie Taylor, Jennifer Ruch mm, mm, mm.
Att säga att musik som man inte tycker om, är dålig musik är helt fel.
i mitt fall så hatar jag dragspel fast det finns en massa mycket duktiga dragspelare. Eller hör jag en anna populär artist Jan Malmsjö så stänger jag av radion.
Bra musik är hur duktiga musikerna är och hur de behandlar sina instrument för att få det att låta.

Musiken är olika var man bor Skåne Edvard Persson Peps eller i Dalarna

Nu har jag bott i Spanien i 28 år och naturligtvis lite insatt i den Spanska Musiken Ex den musik som spelas på Fuengirola Feria den el 6 al 12 de Octubre som startar nästa vecka här. Denna Vecka kan ni inte parkera på feriaplatsen.
Sevillanas heter denna musiken. och dansas av alla med feriakläder. Gillar ni Denna musiken?

Cantores de Hispalis "A bailar, a bailar" Sevillanas YouTube

Cantame: MARIA DEL MONTE - YouTube

ISABEL PANTOJA SE ME ENAMORA EL ALMA - YouTube

YA HUELE A FERIA - YouTube

Ecos del Rocio - Popurri de sevillanas - YouTube

junco como te amo mujer - YouTube

Senast redigerad av en moderator:
J

Jimbo

Guest

Hmm Nej, men lyssningsbart en ganska duktig gitarrist. Smaken av musik skall inte tas som att tycka att musiken är bra. Musiksmaken fastnar hos folk i ungdomen Ca 13- 25 år. Det är den musiken som man lyssnar på. Jag minns 10 i topp Poporama, Diskorama, upp till 13 mm. Vad jag då tyckte var bra musik var då Pink Floyd, Dire Straits, Meat Loaf, Sweet, Sparks, Slade, Ellen Foley, Blondie, Bonnie Taylor, Jennifer Ruch mm, mm, mm.
Att säga att musik som man inte tycker om, är dålig musik är helt fel.
i mitt fall så hatar jag dragspel fast det finns en massa mycket duktiga dragspelare. Eller hör jag en anna populär artist Jan Malmsjö så stänger jag av radion.
Bra musik är hur duktiga musikerna är och hur de behandlar sina instrument för att få det att låta.

Musiken är olika var man bor Skåne Edvard Persson Peps eller i Dalarna

Nu har jag bott i Spanien i 28 år och naturligtvis lite insatt i den Spanska Musiken Ex den musik som spelas på Fuengirola Feria den el 6 al 12 de Octubre som startar nästa vecka här. Denna Vecka kan ni inte parkera på feriaplatsen.
Sevillanas heter denna musiken. och dansas av alla med feriakläder. Gillar ni Denna musiken?

Cantores de Hispalis "A bailar, a bailar" Sevillanas YouTube

Cantame: MARIA DEL MONTE - YouTube

ISABEL PANTOJA SE ME ENAMORA EL ALMA - YouTube

YA HUELE A FERIA - YouTube

Ecos del Rocio - Popurri de sevillanas - YouTube

junco como te amo mujer - YouTube

Har spelat dragspel...knappspel sen jag var 6 år.....kanske kan jag omvända dig ;)
Du har helt rätt i ditt resonemang. Jag är allätare vad gäller musik. Allt ifrån Vivaldi till Volbeat. Genre spelar ingen roll, bara det låter bra och harmonier och ackordbrytningar gör lyssningen spännande!
Som sagt...all musik är bra...bara det låter bra och tilltalar en!

Toppen