• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MUSIKHÖRNAN

F

F.d. 12156

Guest
Eftersom vad jag har förstått så är det många här som spelar något instrument eller kanske är med i något band eller liknande ,så har även jag en gång i tiden .;)
Men vi hade inte tid och tillfälle alltid så som många andra saker så föll det tyvärr ner i glömska.Det var väl 6 år sedan sist , tyvärr har jag knappt hållt i en gitarr sedan dess .
Men det borde finnas många duktiga musiker här med , skulle vara roligt om någon kände sig hågad att ladda upp en snutt musik ni gjort jag tänkte ladda upp ett par själv om någon skulle vara nyfiken "vi hade bara spelat några år när detta spelades in". Till saken var att vi var bara två så vi använde oss av trum maskin , men det funkade lika bra den käftade aldrig emot ......Laddar även upp en bild av mina gitarrer plus en 16 kanalig digital inspelningsmaskin som jag köpte ny när den kom ut , på den tiden var den grym och kvalitetsmässigt tror jag den håller länge än ...
Så stollen jag vänder mig till dig bland annat ladda upp nåt festligt och även ni andra som känner er hågade ..........vågar ni ..........

Bilagor

• kollonien.zip
    1,8 MB · Visningar: 57
  • DSCN0483.jpg
    DSCN0483.jpg
    1,8 MB · Visningar: 5
  • DSCN0484.jpg
    DSCN0484.jpg
    1,6 MB · Visningar: 3

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: MUSIKHÖRNAN

Å hur fanken slank jag in här??? :wub:

Hahaha, Greven, du är bara för skön!
Gällande musik, ja då har jag hållit på ett "tag nu"
Började som gatumusikant samtidigt som Tripplarna, sedan bar det av
i allsköns salig blandning av coverband genom åren...

Det roliga är att jag numer håller i några arrangemang/festivaler per år, där jag bl.a.
bokar in Lasse Kronér som en av de trevliga underhållarna!

Musik... Greven, jag är tyvärr ingen talang, utan en "Stolle"! Lite svårt att lägga mig i en speciell kategori...
Ett försök dock: Lagom musikalisk, "Stå Upp Tjötig" sjungandes konferencier med en gitarr på magen... Eller något liknande :spinny::twitcy:

Visst kan jag ladda upp en låt... Men skall jag ladda upp bilder på gitarrena, ja då sänker jag HBK's server... ;) (har alldeles för mycket musikgrejer, =allt)

Ok, håll tillgodo två låtar som man (harkel) kan säga är Ytterligheterna i min repertoar:
(PS. vi funderar allvarligt på att sätta ett annat band på vår spelning i Karlsborg och istället vara kvar på kvällen på/efter årsmötet... Får se...)

Å' för er som inte har koll på vad jag/vi håller på med:
(en fråga, får jag länka till vår/a musik site, eller skall det göras via företags forumet???)
Jag tar genast bort dessa om det inte är passande!!!
Coverband, Borås, Göteborg, Västkusten, Småland, Stollarna, coverband, Bröllop, underhållning, företag, events, trubadur, Covers, turnébuss, mobilscen, hyr, mobil-scen,

N'Core Music.se

Vänligen, Magnus

Bilagor

• HardRockHaleluja.zip
    4 MB · Visningar: 63
  • Under The Boardwalk.zip
    5,1 MB · Visningar: 59
F

F.d. 3682

Guest

Gedigen repertoar. Såg att du/ni även spelar AC/DC. Klart de bästa ska vara med :bock:. Spelar ni aldrig i Skåne?/Susanne H & Micke

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Jo gitarren har ju hängt med sedan plugget. Om jag spelar bra? njä, inte särskilt, men dom som är med brukar ha kul i alla fall. Eller också säger dom bara så för att vara artiga. Visor och allsång är väl det jag håller på med när jag inte sjunger i kyrkokören här hemma. Det finns inget inspelat, men vi kanske ses nån gång när gitarren är med.
Calle

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Gedigen repertoar. Såg att du/ni även spelar AC/DC. Klart de bästa ska vara med :bock:. Spelar ni aldrig i Skåne?/Susanne H & Micke

En "Stollig" fråga, Menar ni mig/oss eller Greven?
1smiling.gif

Vi är inga "Rockers" men visst bränns det av några klassiker som:
Highway to Hell, TNT även Holy Diver/Dio slinker med om det tjatas, annars
lirar vi mest tjo & tjim låtar och tilltuffade schlagers som de flesta känner igen!

Ang. "SKånelandet" Vi har faktiskt skaffat visum för spelningar så långt söderöver! ;)
Jo då, vi härjar allt i era underbara trakter ibland, fast hitintills har det mest vart företagsspelningar.
Har ni några bra tips på ställen som kör med coverband? :)

Här i Bollebygd har det kommit 1dm snö inatt, vad "kul" :(
Dagens plan; Ullared + någon liten golfrunda nedåt era trakter tvärdog just..! :msn_cry:

Tjohopp, hoppas vi syns framöver!
Mvh. Magnus

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Nog händer det att gitarren och rösten är med ibland, men, kvalliten har avtagit med åren. Man får inte så stor lust att hålla på längre. Då jag var i trettioårsåldern hände det men så blev man trött på att spela på "fyllekalas" och då avtog lusten.:twitcy:BOH HBK681

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Å hur fanken slank jag in här??? :wub:

Hahaha, Greven, du är bara för skön!
Gällande musik, ja då har jag hållit på ett "tag nu"
Började som gatumusikant samtidigt som Tripplarna, sedan bar det av
i allsköns salig blandning av coverband genom åren...

Det roliga är att jag numer håller i några arrangemang/festivaler per år, där jag bl.a.
bokar in Lasse Kronér som en av de trevliga underhållarna!

Musik... Greven, jag är tyvärr ingen talang, utan en "Stolle"! Lite svårt att lägga mig i en speciell kategori...
Ett försök dock: Lagom musikalisk, "Stå Upp Tjötig" sjungandes konferencier med en gitarr på magen... Eller något liknande :spinny::twitcy:

Visst kan jag ladda upp en låt... Men skall jag ladda upp bilder på gitarrena, ja då sänker jag HBK's server... ;) (har alldeles för mycket musikgrejer, =allt)

Ok, håll tillgodo två låtar som man (harkel) kan säga är Ytterligheterna i min repertoar:
(PS. vi funderar allvarligt på att sätta ett annat band på vår spelning i Karlsborg och istället vara kvar på kvällen på/efter årsmötet... Får se...)

Å' för er som inte har koll på vad jag/vi håller på med:
(en fråga, får jag länka till vår/a musik site, eller skall det göras via företags forumet???)
Jag tar genast bort dessa om det inte är passande!!!
Coverband, Borås, Göteborg, Västkusten, Småland, Stollarna, coverband, Bröllop, underhållning, företag, events, trubadur, Covers, turnébuss, mobilscen, hyr, mobil-scen,

N'Core Music.se

Vänligen, Magnus

Hej alla!

Sitter och lyssnar på Stollarnas repetoar och hittar många bra låtar. Denna tycker jag är helt outstanding Din lite mörkare röst är bättre än orginalet (Duffy) Lyssna och njuuuuuutt. Tack Mia (Stollarna)!

Rolf

http://www.stollarna.nu/coverband/mp3/Mercy.mp3

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Marie o Rolf!

Mia rodnar, niger & tackar för de värmande orden!
-------------------------------------------------

Greven, dina två låtar är kanon, men jag tycker att både
ditt och mitt inlägg nu med all rätt hamnar i skuggan av två nya Rockers! :)

Jag säger bara:
Thilda & Emil, YES!
:D

Helt underbara!

Mvh. Magnus

F

F.d. 12156

Guest

Jag är inte i närheten av ditt och Mias både kvalite och kunnande :);)men det var ju inte tanken med det hela som är grejen här , utan att vi får se lite fräsiga inlägg.:).
Som du sa du har ju kanske lite mycket saker för att lägga ut , men kanske har du någon favvo gura i samlingen... klart att du har .......
Jag hade varit på er hemsida tidigare och lyssnat så jag visste redan vad ni kunde ......:D

Men det är ju bara du och jag och Thilda & Emil som vågar än , hoppas det kommer fler
Det gäller att bju på sig själv .........:D
No pain no gain .........

trycker upp en till :D

Bilagor

• die mauer.zip
    2,3 MB · Visningar: 22

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Kul att ni gillar deras inslag!
Thilda började i höstas på Kulturskolan i Kungsbacka på Suzuki Piano, dom tar in femåringar, det var 300 sökande och tio platser, det var lottning, jag var skitnervös att hon inte skulle komma in, hon har sjungit och gillat musik sen hon var liten, så jag visste verkligen att detta var nåt för henne, vi hade tur, hon kom in och hon älskar det!
Hon började spela med ackord i förra veckan, och knäckte själv koden hur det funkar, så nu spelar hon alla låtar hon kan med ackord, och hon fattar själv vilket ackord hon ska använda till varje låt.
Jag är imponerad av hur fort barn lär sig, synd att man inte har den kapacititeten som vuxen...
Vitsen med att börja när man är fem är just att inlärningsfönstret fortfarande står vidöppet, det börjar sedan stängas gradvis vid sex-sjuårsåldern.
Emil är lika intresserad av musik och sång, han har nu blivit garanterad syskonförtur i pianoskolan!
När dom börjar så här tidigt är det mycket större chans att dom inte tröttnar, eftersom dom kan så mycket mer än sina jämnåriga som gått i vanlig musikskola, när dom börjar komma upp i "tröttna-åldern" (12-13 år).
Idéen med Suzuki är också att man alltid övar gemensamt tillsammans med sin förälder, vilket gör att barnet tycker det är mycket roligare och blir mer motiverat att öva (och hon är blixtsnabb med att kommentera om mamma spelar fel... och det är tydligen kul...:mad:)
Dröjer nog inte länge innan hon kan mer än mig, jag är också nybörjare!

F

F.d. 7569

Guest

Har spelat en del, enskilt och i band (instrument: det mesta utom säckpipa som jag har lite svårt att "få igång"), därtill tävlat i GoCart klass E (250cc) och fallskärmshoppning (precision). På det viset slapp jag ex fotboll och andra lagidrotter där man måste samordna med andra. Inga konstigheter.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
Toppen