• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Munstycke till vindrutespolningen

F

F.d. 50456

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Dethleffs Advantage
Chassietyp: Standard
Motortyp: Diesel 3,0 157 hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Advantage
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Ospecificerat
Munstycket som sitter på höger vindrutetorkararm har gått sönder, när jag skulle byta slangen som gått av bröts nippeln av från munstycket, det är alltså en liten grej som man snäpper fast på vindrutetorkararmen den är ca 2,5x 1,5 x1, 5 cm + nippeln för slangen, det finns 4 st små hål riktade mot vindrutan.
Var får man enklast tag i en sådan + gärna också rätt typ av slang, som jag tror ska vara svart.

Tacksam för tips

Klas
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.628
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, för några år sedan behövde jag en liknande pryl till torkararmarna på en bil.

AD Center/biltillbehör hade en stor sortimentask att plocka ur med div. olika spolmunstycken, och jag köpte två små för torkararmar i din storlek, med vardera fyra riktbara strålar i varje.
De borde nog också ha den tunnare slangen som passar.

Vet tyvärr inte om det bara var lokalt här i Norrköping de hade det utbudet, eller om det hör till standardsortimentet i alla AD-butiker. Det finns väl flera stycken AD-butiker i dina hemtrakter.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 50456

Guest
JANKRO skrev:
Hejsan, för några år sedan behövde jag en liknande pryl till torkararmarna på en bil.

AD Center/biltillbehör hade en stor sortimentask att plocka ur med div. olika spolmunstycken, och jag köpte två små för torkararmar i din storlek, med vardera fyra riktbara strålar i varje.
De borde nog också ha den tunnare slangen som passar.

Vet tyvärr inte om det bara var lokalt här i Norrköping de hade det utbudet, eller om det hör till standardsortimentet i alla AD-butiker. Det finns väl flera stycken AD-butiker i dina hemtrakter.

M.v.h. JANKRO.
Fick kontakt med Tumbo husbilar i Kvicksund som hade söndagsöppet och 15% rabatt dessutom, de kunde beställa grejorna inklusive slang så jag hoppas få hem det så småningom:)
 
Toppen