• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorcykeln.

• Startad av Kurt & Birgitta
  • Startdatum

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027
Sv: Motorcykeln.

1307003083602.jpg

Det går fint att ta med hojen på resa plus att man kan få med sig massor av extra prylar.
Och den märks inte bakom bilen så man kan ju låta den stå kvar ifall man inte har lust eller vädret är fel.
Själv skall vi åka till Tyskland och Danmark på semestern och göra lite utflykter med hojen.:p

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Hur funkar det med försäkring på hojen om den eller hela släpet blir stulet utomlands? Nån som har kollat?

F

F.d. 50080

Guest

Hur funkar det med försäkring på hojen om den eller hela släpet blir stulet utomlands? Nån som har kollat?

Försäkringen gäller även om den står på ett släp, men med högre självrisk om den ej är låst även med styrlåset. Att låsa stryrlåset kan bli svårt om man surrat två hojar på släpet i vanliga "framhjulshållare"... Vi låser vårt släp med en klass tre kätting och klass 3 lås runt dragkroksbalken som sen låses i släpet med ett bygellås rätt över dragbalkarna bakom släpvagnskopplingen. Att sen stjäla 200 kg MC på ett släp där bakhjulet är låst med ett bygellås blir nog svårt, speciellt när båda hojarna står välsurrade nära varandra...:)

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023

Hej,

Jag började åka mc 1969 16 år gammal på en Silverpil, då fick man köra 175cc, dessutom utan hjälm..... mmm var kanske inte så klokt...

//Bosse

F

F.d. 29985

Guest

Hej!
Jag har en motorcykelställ med lyft som jag inte använder.
Monterars i förvaringsutrummet.
MVH Juhani

Leif & Karin

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2025

Jo nog är Mc-säsongen igång alltid!
Skönt efter en lång vinter, och kul att se alla husbilar
när man är ute och åker. För mig blir det ca 300 mil i månaden
mellan Skåne och Stockholm. Vilken av dem som får göra tjänst
får ni gissa själva! Men när ni blir ni "vinkade till" från en japansk
"plastgris" med husbilsklubbens logga på topboxen så vet ni svaret!
:mcride:
husbil eller mc spelar ingen roll, kör försiktigt så ses vi på vägarna
i sommar!
("den andra" är en Royal Enfield Interceptor II, 1969 som bara tas
fram vid högtidliga tillfällen numera) ds

Bilagor

• 23658_382482134443_583369443_3628516_3746640_n.jpeg
    23658_382482134443_583369443_3628516_3746640_n.jpeg
    96 KB · Visningar: 1
  • IMG_0280.JPG
    IMG_0280.JPG
    1,2 MB · Visningar: 1
F

F.d. 30135

Guest

Gjorde 60 mil på HD´n vid förra värmen som kom å det har blivit ca 25 till denna fina vecka.
Men på söndag kommer vår nya HB så frågan e ju hur mycke mera "moppe" de hinns med resten av året ?!
Men klart e ju att båda har sin tjusning så det skulle vara fler timmar på dygnet :cool:

Ride safe out there !! :wideeyed:

Senast redigerad av en moderator:
K

Kurt & Birgitta

Guest

Till lillemats , du har ju sommar långt före mej ,jag har bara åkt 20 mil.Vad har du för sort .Jag har en Soft Tail 1400?

å

F

F.d. 30135

Guest

Jag har en ombyggd Nighttrain-07 med modifierad motor till 1800cc å 100 hp på slangen + en Softail standard-99 med evo motor i det närmaste orginal.
Joo sant att vi har lång säsong i södra änden av landet men man vill ju lägga massa tid på HB´n oxå e klart. :yes:

K

Kurt & Birgitta

Guest

Till Lillemats min är en 06a gubbcykel,passar en 70+ perfekt.Såjag jag kan anpassa min tid till både mc och hb efter behag.Men du är nog betydligt yngre.

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024

I söndags höll SMC avrostningskurs i Bromma för MC åkare där alla som vill kan öva upp sig inför säsongen under sakkunnig ledning. För min del så slutade det med brutet ben och två nätter på Danderyds sjukhus. Nu går jag runt med spjälat ben och två kryckor. Spjälorna ska minst sitta på till i Juli. Fram till dess så blir det varken MC eller husbilsåka.
Surt sa räven.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Sr 500
Var min gull glimp, mina sista år på hoj,
Tyvärr är många av mina hoj åkare borta.
Så hoppas att en vanlig cykel ger mej fler år.
Förstår alla som vill ut när våran är här.

Nettan & Christer

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8244
Medlemskap
2025

Lite blåsigt men annars riktigt gott väder på västkusten idag.
Blev ett MC run med ca 100 hojar och jag fick nog ihop ca 20 mil i sadel skulle jag tro.

Här har vi lille Nils som jag är plastmorfar till, han är riktigt sugen på en runda men jag tror det är bäst att vänta ett tag till, men det är aldrig för tidigt att prägla:D:D

//Christer

bild.JPG

F

F.d. 53013

Guest

Tjena, vad har Ni beställt för husbil nu, och vad är det för mc ni ska ta med er? Är det verkligen en HD (hopplockade delar). vi nöjer oss med elcyklar! Vi sitter just nu nera i Ungern 3 mil söder om Bratislawa och har varit på ett otroligt Thermalbad och gradantalet är just nu +23,1, inte dåligt va?

Lycka till!

hellstrand

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022

Tråkig inställning tycker jag när man tar alla över en kam (Jappes tidigare inlägg).
Chris

Senast ändrad:
F

F.d. 53013

Guest

Du måste ha missuppfattat det jag skrev, det var inte menat som något negativt, absolut inte. Det är bara lite munhugg!:D

Toppen