• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorcykeln.

• Startad av Kurt & Birgitta
  • Startdatum
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Motorcykeln.

Det tror jag blir bra ,den kommer om några veckor. Men det är lite skillnad mellan HD.n och husbil.Åker du mc?

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Härligt. Ska ställa på min också direkt när man kommer hem runt 17 maj. Eller det blir nog efter årsmötesträffen. Synd att man inte får med den på Plåtisen.

K

Kurt & Birgitta

Guest

Till Affezell. Vikten är inget problem men hitta ett cykelställ som håller är nog ett större problem.:mcride:

tombyske

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024

Här i norr har det också varit premiärtur för många hojåkare! Palt-svängen, Piteå-Luleå-Boden-Älvsbyn-Piteå, Fyrkanten runt!
Lite kallt vid starten hemifrån +2C. Nu är man väl hemma i Byske igen och med 32mil i baken. I år blev vi 750 hojar som deltog! Ett äventyr med så många oavrostade mc förare i kortegekörning. Men skoj!
:mcride:2727

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag körde AJS 650 och Norton ATLAS PÅ DET GLADA 60-TALET OCH VÄCKTE INTE NÅGON ENDA MÄNNISKA PÅ Natten på den tiden! (Knarrevik, varför blir det bara stora bokstäver ibland när man skriver på den här jättetelefonen?) Dagens motorcyklister verkar inte så roade av själva körandet utan snarare av att väcka uppmärksamhet och störa hederligt folk med sin ljudterror som dessutom egentligen (givetvis) är olaglig! Jag fattar ingenting!

Jappe

Senast ändrad:

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024

0047.jpg

I Norge, på østlandet er 1.mai en høytidsdag for MC folket. Da samles mc førere i Lillehammer, Hamar, Minnesund, Lygnasæter, Gjøvik og mange andre steder, og kjører Mjøsa rundt. Reisen starter i hovedsak på lillehammer, og Hamar har avreise kl 1100 sørover på de gamle veiene.

Jeg og sønnen på 16 kledde på oss skinn og sikkerhetsutstyr, startet Kawa 500 H1B som er 40 år i år, sjekket at Castrol Racing syntet totakt olje var fylt opp på oljetanken, full bensintank og la avgårde med andre totaktere.

Vi kjørte, stanset og så på andre sykler, drakk kaffe, spiste hamburger og fylte bensin. Den bruker akkurat 1 liter på mila med effektpotter, sportfiltre og romslige dyser :) og etterlater en herlig duft av forbrent bensin og olje som KUN Castrol kan lage, dette blandet med fjelluft er dynamitt for sjelen.

Er nå trygt hjemme etter ca 250 km kjøring, slitne og svært godt fornøyd med dagen sammen med over ca 5500 - 6000 andre mc førere som deltar.

:mcride:

Senast ändrad:
I

Ixeofors

Guest

Ja idag var det en underbar hojdag, vilket väder! Blev ca 15mil tillsammans med 340 andra hojförare. Men det var inte första svängen i år. Första provrundan gjorde jag i några minusgrader i början på mars! :)

björns

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024

Hej 1a Maj är starten för Gällstad MC-gäng.Ulricehamn. I år var vi 27 st knutters. Färden gick till Älvsereds Motorcafe Knuttemacka intages. Cafet i 60 tals stil, Jukeboxar Elvis -Bill-Haley. 20 mil i toppenväder Hej /Björn

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

I Norge, på østlandet er 1.mai en høytidsdag for MC folket. Da samles mc førere i Lillehammer, Hamar, Minnesund, Lygnasæter, Gjøvik og mange andre steder, og kjører Mjøsa rundt. Reisen starter i hovedsak på lillehammer, og Hamar har avreise kl 1100 sørover på de gamle veiene.

Jeg og sønnen på 16 kledde på oss skinn og sikkerhetsutstyr, startet Kawa 500 H1B som er 40 år i år, sjekket at Castrol Racing syntet totakt olje var fylt opp på oljetanken, full bensintank og la avgårde med andre totaktere.

Vi kjørte, stanset og så på andre sykler, drakk kaffe, spiste hamburger og fylte bensin. Den bruker akkurat 1 liter på mila med effektpotter, sportfiltre og romslige dyser :) og etterlater en herlig duft av forbrent bensin og olje som KUN Castrol kan lage, dette blandet med fjelluft er dynamitt for sjelen.

Er nå trygt hjemme etter ca 250 km kjøring, slitne og svært godt fornøyd med dagen sammen med over ca 5500 - 6000 andre mc førere som deltar.

:mcride:

Kan någon förklara det fina med sådant här! Please!

Jappe

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hoj. är kul. Men tyvärr inte ofaligt. Jag sitter med bälte på, nu mera.
Men tänk o man kan alla åka på enkel riktad väg.
Ta det lungt
Kram på er.

K

Kurt & Birgitta

Guest

På glada 60 talet åkte jag Royal Enfield enstånka ett slag i dag och ett i morgon.Detvar grejor det

Börje

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1728
Medlemskap
2026

I går var det premiärtur med min Laverda RGS 1000 Corsa på Italienträff i Skokloster för både bilar och motorcyklar från Italien .Mycket fina bilar och motorcyklar samt fint väder.

Toppen