• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mot Kroatien

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025
Sv: Mot Kroatien

Mot Kroatien far även vi med start 30/5 för vilken gång i ordningen vet jag ej. Om vädret gör som vi vill så kommer vi till camping Zaton utanför Zadar några dagar senare. Om nu vädergudarna inte gör som vi vill kan resan sluta i princip var som helst i Europa, den som lever får se.

Senast ändrad:

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Hej!

Camping Orsera är ett mycket bra val. Varför jag frågade var att ett par goda vänner till oss bokade in sig på Koversada - en fantastiskt fin campingplats i sig - utan att veta om att det är en av Europas största naturistcampingar. De blev verkligen tagna på sängen när de kom dit, men fann sig i situationen och blev klädlösa campare på köpet. Vi har haft rejält kul av deras misstag i kamratkretsen! Detta sagt utan några som helst hard feeling mot naturistcampingar. De flesta av dem har en mycket hög standard och besökare som är mycket trevliga.

Trevlig resa! Får se om vi kommer till Kroatien fram emot hösten. Vi älskar landet (har varit där över 30 gånger) men har ännu inte bestämt höstens resrutt fullt ut.

Staffan

Senast ändrad:
F

F.d. 55456

Guest

VI tar sats mot Croatin 5-6/ 6 och ser fram mot en skön semester, nu kan man undra om croaterna klarar av 2st Eva-Britt sammtidigt, ha en skön semester.
MVH Bjarne
:mh4:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 51061

Guest

Kommer följa eran resa, blir kul!
Vi hoppas på att följa om en månad eller så!
Ha en underbar resa!:)
Familjen Wigh

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Vi är också inne på att åka i år igen har varit 3 ggr på Istrien. Men i år tror vi att det blir Krk. Åker strax efter midssommar.
Någon som har tips om bra camping där? Gärna med pool som omväxling mot havet.

Roskhult

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
6861
Medlemskap
2025

Vi åker ner på lördag (16/6), först ner till ön Pag några dagar för att sedan åka upp till Vrsar och Camping Koversada (tolfte gången........), där är det toppenfint, o.k inte av "Zaton-klass" men helt o.k.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Jag tror vi blir några som kommer till kroatien i sommar.
Vi åker den 24/6 och blir borta ca 4 veckor. Vi tänkte ta bron och använda Brobizzet i år. Hem blir det någon färja som bokas innan avresan från Sverige.
Vi ska åka väg 8 (kustvägen) och besöka städer och sevärdheter efter vägen.

Har ni tips om någon bra camping med sandstrand efter den vägen?

Ser ni en Adria Coral 680 St så tuta... :)

Ha det gott i Kroatiska värmen.

Hälsningar
JOE

Roskhult

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
6861
Medlemskap
2025

Sandstränder är mycket ovanligt i Kroatien men på Zaton norr om Zadar är det i allafall sandbotten dock får man ta ett eller två trappsteg ner i vattnet, långgrunda stränder finns det lite varstans men då är det i stort sett alltid runda stenar att sola och gå på.

Toppen