Sv: Moselviner
Dornfeldrarna jag har druckit ikväll var mellangoda till goda! Den första, till en riktigt skaplig tam Gulasch (Wiltgulascherna hade tagit slut), var nog mellangod, möjligen beroende på att servitrisen betraktade mig som en dussinturist varför jag fick en aningen för mycket kyld Dornfelder! De därpå följande arbetsproverna tenderade att bli godare och godare och den sista (den tredje) (!) var riktigt angenäm! Medan jag prövade dessa "Dornfeldrar" och pratade Hochdeutsch med lokalbefolkningen så drack Kurt ett stort antal Bitburger (öl) vilket tog bort mitt vinengagemang en aning eftersom han krävde mer och mer uppmärksamhet och hela tiden behövde tolkhjälp!
Nåväl, jag blev bekant med ett par som skiljde sig ganska tydligt från det "robusta" öldrickargänget och eftersom jag givetvis noterade detta så blev där helt naturligt en kontakt som så småningom utmynnade i att jag vid nästa lämpliga vädertillfälle får en möjlighet att per segelflygplan få tillgång till ett av mig länge önskat perspektiv "von oben" av Burg Eltz, vilket jag betraktar som Moseldalens mest intressanta fotoobjekt!
Trots min abnorma flygrädsla så tror jag mig vara beredd att antaga utmaningen och följa med i ett segelflygplan för att leta fina "vinklar" gentemot borgen ifråga! 72 år gammal och sjuk som f-n så tycker jag att jag inte har så mycket att förlora!
Hör ni inte av mig mera så vet ni vad det beror på!
Jappe