• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Tack för en trevlig berättelse där ni delar med er av en hel rad pärlor. Vi åkte i samma område i höstas och upptäckte andra pärlor - kul att få lära av varandra! Vi ser fram emot nästa reseberättelse!:)
 

Olle Ljung

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3186
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Jag ser i er berättelse att ni hade 250 kg. till godo på vikten. Då undrar om ni hade tom bil eller i annat fall vad har ni för utrustning på bilen och vad har ni packat.
När vi åkt ner mot europa hade vi 200 kg. överlast. Vi beöver nog gå i kurs hos er.
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Hej Olle!
Vi hade semesterpackat med det vi behöver för 2 personer inkl. cyklar. Det är fullt i skåpen och vid tillfället när vi vägde hade vi fulla tankar också.
Ser att du är från Gävle så du är välkommen på en lastningskurs :D
 

Lennart

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
470
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Tack, för att ni delade med er av era upplevelser, genom den trevligt upplagda reseberättelsen.

Mycket bra information för oss som planerar att besöka Moseldalen vid nästa Tysklandsresa.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Hej och tack för en trevlig berättelse.

Vill egentligen bara tillägga att det även finns "åldringar" som väljer att bada i Mosel när värmen närmade sig 30-strecket. Fast vi var ensamma om det och blev betraktade med skepsis av övriga på plats. Och än så länge har vi inte upplevt några värre men av händelsen! :twitcy::twitcy:
Staffan
 
T

Tomas Schultz

Guest
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Tack för många fina tips,,,,,, Blev det några böter ????
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Moseldalen, Luxemburg, Ahrdalen

Tack för många fina tips,,,,,, Blev det några böter ????

Hej Tomas!
Roligt att du tyckte om reseberättelsen, nej ännu har det inte dumpit ner något i brevlådan. I år kommer jag att ha solskydden nere för vad jag har hört ska det bli svårare att komma undan böter. Kommer det några får jag väl ta dom, för trots allt har jag felat.
 
Toppen