Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser
God afton i tråden ! Har läst det mesta i denna tråd, och jag måste säga att närmare "ankdammsdebatt" tror jag inte existerat inom HBK på väldigt länge
Skulle egentligen inte lägga energi på att göra ett inlägg, men kan inte hålla mig
1: I det FB inlägg som Capyank hänvisar till kan inte jag få det till hetsande mot husbilsfolket då han bara pekar på existerande fakta, men om Du anser det hetsande, hur betraktar Du Ditt eget inlägg samt svar i olika inlägg, jag tycker nog dessa är minst lika hetsande
2: När det gäller avstånden mellan campingekipagen bestämmer så vitt jag vet innehavaren av camping/ställplats detta, med obemannade platser är det bra om man kan använda sig av 4 meters rekommendationen så långt möjligt, blir det för trångt går det säkert att lösa med sunt förnuft och vänligt samtal
3: Jag tycker nog att vi har bra alternativ för alla och envar i Sverige campingplatser, ställplatser, quick stop samt "fricamping" under eget ansvar
Ja nu har jag väl gjort mig skyldig till personligt påhopp mot Dig Capyank, i så fall ber jag om ursäkt, får säkert veta om Du är så "lätthetsad"
En fortsatt fin sommar hälsar
Hasse