makker
HBK Medlem
Någon som har tips/råd ang hur man får fast ett takräcke/lastbågar på en vanlig husbil.
utan att skapa läckage eller andra problem?
Thomas A
utan att skapa läckage eller andra problem?
Thomas A
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den husbilen vill jag inte köpa oavsett priset.
Inte nog med det.... Skruvarna hade de kört rätt ner i glasfibertaket, utan något stöd under..Helt otroligt att europas största tillverkare av fritidsfordon är sådana här klåpare! Har de inte ens ingenjörer som vet hur olika metaller reagerar med varandra??
Helt otroligt att europas största tillverkare av fritidsfordon är sådana här klåpare! Har de inte ens ingenjörer som vet hur olika metaller reagerar med varandra??
Det har de säkert! Sen kommer inköparna...Helt otroligt att europas största tillverkare av fritidsfordon är sådana här klåpare! Har de inte ens ingenjörer som vet hur olika metaller reagerar med varandra??
Det har de säkert! Sen kommer inköparna...![]()
Nu skall man kanske inte dra alltför långtgående slutsatser av en användares erfarenheter, vars bil dessutom är bortåt 20 år! det rullar massor med husbilar med rails som fungerar, vår bil är 27 år gammal och railsen sitter fortfarande fast där dom skall. Sedan måste man ju underhålla sin bil när den börjar bli gammal, kolla täthet och skruvförband ibland.
... Hur många 70-80 åringar och även mer kryper upp på sitt husbilstak eller under husbilen bara för att kolla om allt sitter fast... Eller är bilen tätt under...
Jag har sen en hel annan uppfattning än din ... Är det inte så att vi upptäcker "felet" när vi behöver det...
Typ låset i dörren gick sönder när jag skulle öppna det...
Truman fungerade i går men nu vill den inte starta...
Kylen startar inte efter att jag bytte gasflaska..
Vatten kommer in, men jag har ju kollat alla skarva och de ser ju bra ut..
Listan kan göras hur lång som helst, och skall man kolla allt detta så tröttnar nog de flesta på att ha en husbil..
Sen skall vi också veta att många fel som uppstår är tillverknings fel och är oftast helt omöjliga att upptäcka i förebyggande syfte....
Sen apropå railsen, så satt min också fast.... Det var så gott som omöjligt att upptäcka att den var lös..... Jag stod på en byggställning och tog vägen upp på taket därifrån, då tog jag tag i railsen och la hela min tygnd för att hiva upp mig.... I det ögonblick märkte jag att staget längst fram gick att rubba....
Så i din handbok om hur man skall göra för att hitta "felen".... kan du ju nu föra in att man skall stå på en ställning och ta tag i railsen och hiva sig upp.... För att kontrollen skall anses vara rätt utförd
Nää.... Montreal.... Undrar om du kollar dina torkarblad inför din resa...
Mina torkarblad har alltid gått sönder när de används..![]()
Ja du, i motsats till dej och många andra tror jag överhuvudtaget inte på den lates devis "never touch a running system" utan
försöker underhålla mina saker så att jag slipper tråkiga överraskningar när jag använder dom. Ett lås går sällan från perfekt funktion till
"fungerar inte" över en natt, utan däremellan krånglar det mer och mer. Truman blir förmodligen allt svårare att få igång tills man inte alls får igång den, och torkarbladen blir heller inte dåliga över en natt, det märks rätt tydligt under lång tid. Om man sedan inte klarar att underhålla sin husbil får man ju fundera på att anlita någon som kan, eller om man inte vill det kanske man skall välja en annan semesterform.
Ja du... Montreal...
Du har så klart rätt....
Och tänk om alla hb ägare hade gjort som du... Då hade vi sluppit en massa tråkiga inlägg från en massa medlemmar som inte bryr sig om sin husbil....