• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobiltvång vid P

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Skulle hälsa på en bekant i Umeå som bor i hyreshus. På deras gästparkering gäller avgift 00-24. Endast sms som betalning ingen biljettautomat finns. Så dessa som kommit på detta förutsätter att alla måste ha mobiltelefon och kunskap om detta knappande. Häggen i Umeå
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Mobiltvång vid P

Intressant, hehe..

Jag ska själv hälsa på en bekant i Götet, och på deras gästparkering gäller det rakt motsatta. Går endast att betala med mynt, inte med kort och inte med telefon.. :p 3 kronor i timmen tar dom, och jag ska stå där i drygt två dygn, så man blir väl inte direkt ruinerad, men det är onekligen lite lustigt.. :p
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Endast sms som betalning ingen biljettautomat finns. Så dessa som kommit på detta förutsätter att alla måste ha mobiltelefon och kunskap om detta knappande. Häggen i Umeå

Någon större kunskap behövs inte, har man gjort det en gång inser man hur lätt det är. Inget krångel med mynt eller kort.

Det är svårare utomlands, jag försökte i Fredrikstad idag och tydligen behöver man ett norskt simkort till telefonen.


Gamlebyn, Fredrikstad idag.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Mobiltvång vid P

Men vi som envisas med att inte ha telefon tillgänglig när vi är lediga då?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Med tanke på att avgiften kan vara 20 kr/timma får man istället ha ett och ett halvt kg mynt i fickan!
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Någon större kunskap behövs inte, har man gjort det en gång inser man hur lätt det är. Inget krångel med mynt eller kort.

Det är svårare utomlands, jag försökte i Fredrikstad idag och tydligen behöver man ett norskt simkort till telefonen.


Gamlebyn, Fredrikstad idag.

Njaa, när det är nermörkt, skylten igensprutad av nån snöslunga eller nerisad av snögloppet, fingrarna kalla och krokiga som en klase bananer, Då är det inte svårt att hålla sig för skratt när det inte går att skicka SMS pga att mobilnätet ligger ner. Det gick inte ens att ringa till jouren.
Att skriva en lapp och lägga i rutan fungerade inte heller pga snögloppet som isade ner rutan.
Då är det lätt att låta bli sådana här påfund. Även i fortsättningen.....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Njaa, när det är nermörkt, skylten igensprutad av nån snöslunga eller nerisad av snögloppet, fingrarna kalla och krokiga som en klase bananer, Då är det lätt att låta bli sådana här påfund. Även i fortsättningen.....

Det bästa med sms är att man kan utföra betalningen i en varm, torr och upplyst bil. Så klart värre om skylten är så svårläst att den inte går att tyda.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Noen P-selskap i Norge sammarbeider med Telenor :mad: og ALLE andre telefoner er ubrukbare for SMS betalning, så frem med påsen med mynt eller håp på at kortleseren funker for creditkort.
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Mobiltvång vid P

Sen skall de ha 25 :- i faktureringsavgift.

Det är svindyrt att parkera på SMS-parkeringar
 
B

Boxer

Guest
Sv: Mobiltvång vid P

Noen P-selskap i Norge sammarbeider med Telenor :mad: og ALLE andre telefoner er ubrukbare for SMS betalning, så frem med påsen med mynt eller håp på at kortleseren funker for creditkort.

Dom är kluriga norrmännen, inför parkeringar som bara norrmän kan parkera på.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltvång vid P

Og bare de knapt 40% som benytter Tullenor - skulle være Telenor. Men P selskapet har kjøpt løsningen av Telenor :D:D - mener P-selkapet som har denne "løsningen" opprinnelig er svensk :D:D:D:D
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Mobiltvång vid P

Hej Esbjörn!
Håller med dej, nissarna som försöker vara "kola" dom har säkert andra problem också!
Mvh.
 
Toppen