• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband utan mb begränsning

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Hej,

Har idag bredband i hemmet (Bredbandsbolaget). Dom erbjuder ett abonnemang "fritid" där du betalar en låg månadskostnad men tar betalt för nerladdad mb. Är inte intresserad av detta dvs av deras mb begränsning.

Vad jag önskar...

- Ett 3 månaders abonnemang med fri mb

Modem kan jag köpa separat.

Förslag?
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband utan mb begränsning

Fri MB eller tom GB! har Telenor. Däremot tvivlar jag på att dom har så kort tid som 3 mån? Hoppas svaret ger dig lite mer info.

Mvh Marita
 

jonils

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2043
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband utan mb begränsning

Hej jag har Tele 2 mobilt bredband för 99 kr./mån.Har fungerat alldeles utmärkt sedan ung.1.5 år Det är perfekt att ha i husbilen .Använder det även på jobbet. (företagare).Jag tror att det finns en begränsning i nedladdade Mb. sedan går den ned på lägre hastighet. Detta har dock aldrig hänt mej trots flitigt användande
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband utan mb begränsning

Jag har själv Tele2:s mobila bredband a 99 kr/mån. Fördelen med detta är att det även går att ringa med (19 öre min till fasta nät i hela Europa) till skillnad från bl.a. Hi3G och jag förmodar även de övriga. På så sätt kan jag surfa gratis med telefonen och även använda GPS i telefonen utan att kartnedladdningar kostar extra.
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband utan mb begränsning

Man tackar för hjälpen. Verkar vara en liten djungel det här med mobilt bredband
 
Toppen