• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilen i Borås

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
I höstas var vi och köpte vår husbil hos Mobilen i Borås. Allt var toppen och vi åkte på vår första campinghelg med "Pärlan". Efter en stund upptäckte vi en unken lukt i skåpen vid köket. Den har väl stått länge tänkte vi.
När vi kom hem packade vi ut och skulle förbereda för vinterförvaring när vi började hitta fuktskador på flera ställen. I förtvivlan ringde vi Mobilen och berättade vad vi hade upptäckt. Inga problem sa dom, kom bara hit med bilen så fixar vi det.
Nu har vi fått tillbaka bilen och dom har gjort ett jättejobb. Ingen dålig lukt kvar. Dom har bytt ut en massa träpaneler, golvet i alkoven och reglar i väggar. Tätat fönster och lister på utsidan mm.
Allt detta gjorde dom utan att blinka.
Vi har sagt att när det blir dags att byta husbil om några år så åker vi till dom. Vi kan varmt rekommendera Mobilen i Borås. Väldigt trevlig personal och fantastiskt bemötande.
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Jag har en teori om att när bilar byts in så registrerar man alla fel som finns för att sänka priset för kunden vid inbyte och när bilen sedan säljs så får kunden själv upptäcka felen.;)
När vi nu köpte vår vagn så fanns 7 fel av varierande art en del så stora att firman kan inte ha missat dom . Att vi inte såg när vi tittade på vagnen beror på att en del kunde inte upptäckas utan att prova systemen vilket firman gör när bilen byts in . likadant är det för den som köpte våran bil , jag kände till 2 saker på vår gamla bil som firman anmärkte på men ej har åtgärdat till nya kunden vilka jag har berättat för dom som köpte vår gamla inga stora saker men ändå och vi pratar om en stor firma ........Det är ju så att om kunden innan garantin gått ut , inte upplever saker som fel då sparar man ju pengar .......;)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås

Har också köpt bil av mobilen och även fått en fuktskadad.Men det var inga som helst problem.
Det var vår första bil och vi hann vara ute 2 helger,Vi kom under tiden på att nej ingen sådan bil.Så det var tur i oturen får man väl säga.
Jag skulle mycket väl handla där igen.Trevlig personal också./susanne
 
F

F.d. 2874

Guest
Sv: Mobilen i Borås

När vi har köpt våra segelbåtar så var vi mycket noga med att anlita besiktningsmän, det var inget att diskutera om att vi skulle köpa båten utan besiktning.
Vi har inte kommit på någon förklaring varför vi inte har gjorde det när vi köpte husbilen förra året.
Först nu har vi fukttestat och täthetstestat bodelen, och som tur var så finns ingen fukt eller något annat fel på bilen. Det enda som vi vill ändra på är att sänka sängen något samt sätta dit en knivlåda som inte finns???, i övrigt så är vi mycket nöjda med husbilen.
//Gert
 
Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås

Jag tycker att det är mycket märkligt att företagen vågar riskera att sabba varumärket och tappa köparnas förtroende genom att sälja produkter som vid försäljningen är skadade eller har kända och kanske helt uppenbara defekter. Mycket märkligt i dagens läge, speciellt när många kunder har tillgång till snabba kontakter via medlemskap i t.ex. en husbilsklubb som här i HBK.
V-backen :rolleyes:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås

Jag har en teori om att när bilar byts in så registrerar man alla fel som finns för att sänka priset för kunden vid inbyte och när bilen sedan säljs så får kunden själv upptäcka felen.;)
När vi nu köpte vår vagn så fanns 7 fel av varierande art en del så stora att firman kan inte ha missat dom . Att vi inte såg när vi tittade på vagnen beror på att en del kunde inte upptäckas utan att prova systemen vilket firman gör när bilen byts in . likadant är det för den som köpte våran bil , jag kände till 2 saker på vår gamla bil som firman anmärkte på men ej har åtgärdat till nya kunden vilka jag har berättat för dom som köpte vår gamla inga stora saker men ändå och vi pratar om en stor firma ........Det är ju så att om kunden innan garantin gått ut , inte upplever saker som fel då sparar man ju pengar .......;)
Hej Greven !
Vilka 2 fel var det som firman anmärkte på vid inbytet ????????????????????????????? på din förra husbil.
Tacksam för svar.:twitcy:
Gunilla
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Markisen drog lite snett och en spricka i plasten i kofångaren men dom ville dra av vid bytet och detta informerades inte ni om ;) du och jag har ju talats vid om det.:)så det var bara dom två små felen men det har ju inte rättats till av firman vad jag vet .;)förlåt att jag skrämde upp er ......
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Jag tycker att det är mycket märkligt att företagen vågar riskera att sabba varumärket och tappa köparnas förtroende genom att sälja produkter som vid försäljningen är skadade eller har kända och kanske helt uppenbara defekter. Mycket märkligt i dagens läge, speciellt när många kunder har tillgång till snabba kontakter via medlemskap i t.ex. en husbilsklubb som här i HBK.
V-backen :rolleyes:


Kan vara så men det är mycket pengar att tjäna.Om du själv har köpt begegnat så kanske du/ni alla som köpt har haft nåt litet att anmärka på och då är frågan , glömska eller lättförtjänta pengar för företaget .Alla åker inte tillbaks för en justering av t ex markis utan skiter i det.....;)Vissa bror duktig gör det men långt ifrån alla;)spelar ju roll vilket prisläge du köper i , för en hundring kanske du inte kan ställa så höga krav men vid en 500-600 000 kanske du bryr dig mer och accepterar inte dessa fel.Kan ju bara skriva av egen erfarenhet med min nya och min gamla bil ingen behöver hålla med mig.Men ni kan ju fundera en stund ...........så kanske ni också kommer på nåt , som kanske borde åtgärdats vid leverans mina fel var iallafall uppenbara ...........;)
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Mobilen i Borås

Hej Greven,
jag för min del är jag helt övertygad om att väletablerade företag med en långsiktigt verksamhet tjänar allra mest på att försäkra sig om att enbart sälja helt felfria produkter, både nya och begagnade. Det lönar sig alltid i det långa loppet för ett företag att göra rätt från början.
Det kommer alltid en sur efterräkning på sådant som på något sätt kan kopplas till fusk eller mygel.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Den dag du köper en husbil om du köper begagnat så kanske du får omvärdera dina erfarenheter , eller så har jag bara haft "otur" fast det tror jag inte på själv ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Mobilen i Borås

Vilken debatt det blev av det här. Vad jag ville säga var att det är få handlare som är så välvilliga att rätta till fel som Mobilen (enigt mina erfarenheter iaf).
Grejen var den att dom hade bara haft bilen inne några dagar innan jag köpte den. Jag skulle egentligen själv ha upptäckt felen hos handlaren och det skulle självklart dom också ha gjort i normala fall. Nu blev det som det blev, till min fördel. Tur i oturen. Om jag upptäckt felen hade jag kanske inte köpt bilen.
Tack, Mobilen för ett fantastiskt bemötande både vid köp och senare.:bock::applaus:
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Det var ju det som det ursprungligen handlade om , ett bra bemötande av mobilen .
Det måste väl alla tycka är bra ...................:):):);)Det är därför garantier finns.....;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29797

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Vilken debatt det blev av det här. Vad jag ville säga var att det är få handlare som är så välvilliga att rätta till fel som Mobilen (enigt mina erfarenheter iaf).
Grejen var den att dom hade bara haft bilen inne några dagar innan jag köpte den. Jag skulle egentligen själv ha upptäckt felen hos handlaren och det skulle självklart dom också ha gjort i normala fall. Nu blev det som det blev, till min fördel. Tur i oturen. Om jag upptäckt felen hade jag kanske inte köpt bilen.
Tack, Mobilen för ett fantastiskt bemötande både vid köp och senare.:bock::applaus:

Hej Roggan
Kan bara hålla med dej. Vi köpte våran Hb hos Mobilen hösten 2006 mycket bra och
lättsamma att ha å göra med. Om man är förbi så är det bara att gå in och
ta en kopp och kolla lite, och man känner sej välkommen.
 
F

F.d. 8742

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Vi köpte en bil hos Husbilscentrum i Landvetter för några år sedan. Det visade sig att den var rutten i golvet längst bak där gråvatten tanken sitter, vi höll på att tappa den på vår premiär tur! Åkte sedan tillbaka med bilen. Killarna var väldigt förvånade. Detta hade dom missat när dom tog hem bilen från Tyskland. Först ville dom reparera bilen men jag kunde också byta till någon annan bil, men vi hittade ingen annan som vi tyckte om. Så vi fick pengarna tillbaka! (Såg senare bilen snyggt reparerad)
Seriösa killar skulle inte tveka att handla hos dem igen!
mvh Michael Thomsen
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Pratade med en husbilshandlare om detta för ett tag sen och han höll med om att inbytesbilarna kollas alldeles för dålig pg av att affären skall genomföras snabbt o smidigt
(vill ju inte själv tro på att marginalerna är så goda vid nybilförsäljning men vem vet)
han sade iallafall att de flesta felen upptäckts på leveranskontrollen till nästa kund eller som i vissa fall av kunden själv .är inte så här överallt men säkert på många ställen.
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Då fick jag ganska rätt i mitt antagande iallafall ;)no more comments ....
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Mobilen i Borås

Ja där ser man hur olika det kan vara med bilköp hos mobilen. För min del tittade vi och bestämde oss för en bil men fick den aldrig lev. efter 3 månader lessnade vi och ville ha handpenningen tillbaka, men tji fick vi. Anmälde ärendet till Arn (allmänna reklamationsnämden) och har där fått rätt men vad hjälper det det brydde sig inte Mobilen om så vad gör man?? Uppenbarligen väldigt olika hur de behandlar kunder i alla fall.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11436

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Hejsan köpte en husbil på Mobilen den 21/8, fick den efter mycket om och men den 18/9 åkte ut första helgen för att kolla den ett helt A4-papper med fel... Skulle köra tillbaka den då startar den ine fick upp den till Borås, fick tillbaka den halvfärdig var ute 2 helger till och är på väg tillbaka med den igen nú regnar det in i sovallkoven så det ska bli intressant vad de ska göra nu. men vi får se återkommer snart igen för en uppdatering :confused:
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Hej
Vi köpte en Benimar på Mobilen 16 juni mitt i deras semester.
Vi fick valet att ta hem bilen eller vänta tills efter semestern. Den hade då små fel som lås o dyl.Det skulle sättas in gaslarm ,fukttestas mm
Vi valde att ta hem bilen o på så sätt fick vi reda på att det läckte in vid takluckorna.
Efter semstern så lämnade vi upp bilen o felen åtgärdades utan några som helst problem.
Tycker oxå att de har varit mycke trevliga o hjälpsamma.Hade vägarna förbi i sep o eftersom det är våran första bil så lär man sig ju efter hand.De hjälpte oss med de frågor vi hade o sa att det bara var att höra av sig om vi hade problem.Så bara bra än så länge:) Gun O Ronny
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen