• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobilabonnemang

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vi hade Telenor båda 2, men tyckte att Marianne kunde ha Vimla då hon surfar aldrig och behöver ej mer än 4Gb för sina SMS/MMS. När vi väl är utanför Sweden, då aktiverar jag mitt Telenor obegränsat med 100 Gb inom EU vilket har fungerat ypperligt senaste 10 åren. Aldrig några krångel med 4 månaders regel eller ”köp mer surf” varningar. Så fort vi är på hemmaplan, då ändrar jag min surf till 5Gb och är helnöjd med det! Hema har vi gratis Wi-Fi genom BRF.

Problemet med Vimla var at den räknade ut själv att Marianne är pensionär och gav henne billigast abonnemang men med bara 3Gb surf. Detta fick vi ändrat till 4Gb efter några samtal med Vimla. Att köpa 1Gb surf extra är betydligt dyrare än att ha den i abonnemanget.

Sonny F

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2025
Finns många kombinationer att analysera men vi tycker att vi hittat rätt. Vi (pensionärer) har Fello 6 GB (95 kr/mån) i mobilerna och Chili stug abonnemang i routern (MR600) . Kostar 25 kr/dag för fri surf och man aktiverar/deaktiverar via app när man åker ut och när man kommer hem. Nackdelen är att det bara fungerar i Sverige, men det har fungerat perfekt från höga norr till sydligaste syd.. När vi kör utanför Sverige sätter vi i ett SIM-kort från Halebop i routern och köper fri surf så många dagar som vi behöver. Har vi riktigt bra mottagning på mobilerna och mycket sparad surf så kör vi dessa som hotspot mot Chromecast med Google TV.

Toppen