• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilabonnemang - tid utomlands i Europa??

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Robert, finns det erfarenhet av hur Telenor i praktiken handlar när man befunnit sig utanför Sverige i över 4 månader? Har en känsla att de flesta operatörerna vid införandet av de nya och för oss generösa reglerna, höll styvt på 4 månadesregeln.

Har operatörerna på grund av att reglerna skulle göras generösare, eller p.g.a. konkurrens, blivit mindre rigida vad gäller just begränsningen till 4 månader? Någon som vet?

Tommy
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Vi har fem Telenor fått sms ca två veckor efter att 4 månader gått. Dom meddelade då att om man fortsatte surfa från utlandet, from ett datum ca en vecka framåt, så gällde annan tariff. Om jag kommer ihåg rätt var det två år sen vi fick det.
 
F

F.d. 22252

Guest
När jag började med telenors tjänst 2016 de var ju först med fri roaming och det fungerade perfekt och har så gjort utan begränsningar i flera år fast de olika buden och myterna haglat. Men jag har ju aldrig varit borta mer än max 4 månader.
Blev ju olika bud i frågan från eu från början skulle det väl vara samma i hela eu men sen kostade det väl och man kom med omformuleringar ett tag var ju 1 månad på tapeten. Man får nog räkna med att det kan komma nya uppdateringar.
Att sen telebolagen kan ha svårt att hålla reda på abonnenters surfvanor är ju inte helt otroligt.
 
Toppen