Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag är mest rädd för att få inbrott i bostaden
Gasning är en skröna. Det har aldrig i Sverige påvisats narkosgas vid något inbrott i husbil. Det handlar ofta om oförsiktiga Tyska husbilsägare som lägger värdesaker i fönsteret på sina bilar och sedan uttröttade lägger sig att sova. När de vaknar och upptäcker inbrott är det lätt att påstå att "jag blev gasad". Jag var påväg att skaffa narkoslarm , men läste sedan en rapport från England där en professor i konsten att söva folk förklarade att i en välventilerad husbil är det med tillgänglig teknik omöjligt att hantera den stora mängd gas för att uppnå effekt. Mest kända fallet av gasning är terroristerna i Ryssland som gasade folk på en biograf , dessa hade tillgång till millitär spetsteknik och bion var inte välventilerad. Gasolfaran är en helt annan sak och gasolvarnare har jag i bilen för att sova tryggt.