• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mina mail försvinner!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har använt gmail ett tag och det har fungerat bra. Tills nu! Igår försvann alla mail för de senaste 20 dagarna. Jag kollade mailen idag och den fungerar som vanligt. :confused:

Är det Pentagon som är framme? Tror dom att jag är terrorist eller vad är det frågan om? Jag tycker mig minnas att det har hänt tidigare och att mailen kom tillbaka efter ett tag. Någon som känner igen detta?

Jappe

H

hianders

Guest
Sv: Mina mail försvinner!

Hej Jappe! Vi använder också gmail och är nöjda med detta. Man har ju gjort om designen/layouten/funktionen på gmail nu, kanske har det med detta att göra?? Mail försvinner ju inte om du inte kastar dem själv, eller?

Inger

T

Teddi

Guest

Jag har använt gmail ett tag och det har fungerat bra. Tills nu! Igår försvann alla mail för de senaste 20 dagarna. Jag kollade mailen idag och den fungerar som vanligt. :confused:

Är det Pentagon som är framme? Tror dom att jag är terrorist eller vad är det frågan om? Jag tycker mig minnas att det har hänt tidigare och att mailen kom tillbaka efter ett tag. Någon som känner igen detta?

Jappe

c.i.a.:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det kan jag mycket väl tänka mig men jag skulle väldigt gärna vilja läsa dom själv!

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har haft samma problem. Speciellt när jag har använt Androiden. Då har jag hittat dom sedan i någon konstig folder. Typ utkast eller annan specialfolder. Men jag har alltid hittat på dem genom att söka efter dom.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Thank You sir! Jag hittade mailen i mappen "Viktigt" vad dom nu ska där att göra och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att flytta dom tillbaka till inkorgen!

Fxn vad jag saknar gamla hederliga Outlook express!

Jappe
solkungen.com

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Hej! Gå in i mappen viktigt, markera alla mejl (finns en kryssruta för att markera alla) gå sedan till rullmenyn som ser ut som en deformerad fyrkant heter flytta till, markera inkorgen så är nog problemet löst?

Mvh Marita

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack Maruuta! Jag tror jag fick tillbaka de flesta mailen (tror jag) efter ett evinnerligt klickande och krånglande. Det är inte första gången det här xxxxx epostprogrammet jävlas med mig! Fxn vad jag saknar gamla hederliga Outlook Express! Där har jag faktiskt ett fungerande konto som jag ska använda primärt i fortsättningen! Jag tror inte jag får in mitt gmailkonto i Outlook express! Måtte diefwulen ta gmail med alla sina svengelska exter!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan lätt lägga in gmail i Outlook eller Live Mail om du har Windows 7. Tänk på att sätta IMAP på inställningarna.

Men nu har du Flyern som lägger in Gmail nästan automatiskt.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Selv gamle Outlook Express kan kobles til en imap konto - og det er enkelt med gmail. Problemet er at OE ikke funker med nyere windows, men er erstattet av Live mail med sine fancy funksjoner. Du trenger ikke å se gmail programmet i det hele tatt. Selv har jeg en gmail konto som brukes som en backup for all mail og når jeg ikke har med meg egen PC med sitt mailprogram.

På mine Pcer så benytter jeg Thunderbird med Lightning plug-in, kan på denne måte bruke mange IMAP kontoer samtidig og har også full toveis sync av kontakter til Android med en Zindus plug-in.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu har gmail velat runt i mailen igen och flyttat en stor del av mina mail i inkorgen till mappen "viktigt". Dessutom har vissa mail begåvats med stjärnmärkning , vad det nu innebär! Nu skippar jag gmail snart om dom inte kan sköta sig!

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag tror faktiskt du kan få in Gmailen i outlook express. Knarrevik kan nog hjälpa dig. Pop inställningar mm. Finns flera varianter.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lägg in ditt gmail i Outlook Express med dessa inställningar:

gmail1.jpggmail2.jpg

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Hej

Tycker inte att du ska använda Outlook Express, pga att den inte söder nya standarder som används av en del operatörer.

Använd istället Outlok Express efterträdare Windows Mail (om du har Win7) som ser likadant ut som Outlook Express. Annars funkar också riktiga Outlook.

Håller med dig om att det är skönt att råda själv över mailen i Outlook.

Det går alldeles utmärkt att ta ner Gmail till alla dessa Outlook-varianter. Du kan även välja att plocka ner mailen löpande i Androiden och markera att de då ska finnas kvar i inkorgen på Gmail. Sedan kan du plocka ner dem i datorn när du startar den, och då markera att de ska försvinna från inkorgen i Gmail.

PM:a om du vill ha detaljerad hjälpinfo.

/Bertil

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Hmm, bra ,att du hittade dom. jag har också gmail'däremot har jag någon gång erhållit en återställnigsadress från google accounts med "säkerhetsfråga" osv.
vi husbilade i finland i somras,och jag skulle kolla mailen på sambos lap, kom inte in på den överhuvudtaget,då jag inte hade dokumentet med säkerhetsåterställning med mig,blev nämligen omdirigerad till den sidan där man ska verifiera sig, när vi kom hem så fanns det att läsa ett meddelande från google med loggfiler om "misstänkt" intrångsförsök på mailen
-med ipadress,i finland, ca fem ggr, aktuell tidpunkt,datum etc
-exakt just då jag själv hade försökt logga in:wideeyed:

verkar vara ganska bra säkerhet iallafall..
eller...
mvh
kai

F

F.d. 8160

Guest

Inte varit med om att saker flyttat spontant till andra kataloger.
Kollat att du inte har någon annan som är in på kontot Jappe? Dags att byta lösenord kanske. :)

Toppen